Yukarı

Accell Bisiklet 2020’de Görünür Olacak

Accell Bisiklet 15-24 Kasım tarihleri arasında, Manisa’daki Fatih Sergi Salonu’nda yepyeni modelleri, benzersiz donanım ve sıra dışı tasarımıyla Carraro ve Bianchi bisikletlerini bayilerinin beğenisine sundu.

Bike Pedia ekibi olarak ziyaret ettiğimiz sergide, firma yetkilileri ile 2019 yılında gerçekleşmelerini, 2020 hedef ve beklentileri ile en çok beğendikleri bisikleti konuştuk.

Merhaba. Ben Anıl Şakrak. Accell Bisiklet’in genel müdürüyüm. Makine mühendisiyim. Bisiklet kullanıcısıyım.

2019 Accell bisiklet için nasıl geçti?
Zor ama güzel bir yıl geçirdik. Zorlandığımız zamanlar oldu, tahmin edersiniz ülkenin ekonomik koşulları dünyadaki politik siyasal konjonktürler bunların hepsi tabii ki ticareti etkiliyor. Ama sonuçta güzel bir yıl geçirdik.

En fazla satılan model hangisi?
Model yerine belki aile demek daha doğru. Bizim sportif dediğimiz trekking serisinde güzel bir artış vardı. Bunun dışında gerek bizde gerek rakiplerimizde yol bisikletine dönüş var. Yol bisikletleri segmentimizde de bayağı güzel bir satış yakaladık. Dağ bisikletlerinde yavaş yavaş bir azalma var. İnsanlar artık aradaki farkı algılıyorlar. Katlanırlar her zaman olduğu gibi yine favori olarak insanların yaşam tarzına girmeye başlıyor.

En fazla ihracat yapılan modeller hangileri?
İhracatta bu sene e-bisikletlerde çok güzel ihracat yakaladık. Rakam olarak değil ama nitelik olarak çok yakaladık. Bunun dışında ihracat yaptığımız her ülkenin kendi dinamiklerine göre baktığımızda tabii ki trekking bisikletler çok yoğun. Hollanda’ya geçtiğimizde bizim çok alışık olmadığımız Hollanda tipi şehir bisikletleri yoğun. Dağ bisikletleri çok daha az ya da çok daha üst modeller var. Katlanır Avrupa’da da bir hareket görmeye başladı yavaş yavaş.

Yurt dışı ve yurt içinde model farkları nelerdir?
Bazı farklar var tabi ki. Ancak birbiri üzerine kurulu aile mantığında gitmeye çalışıyoruz. Yani benzer bir ürünü bizde aldığınız Carraro markasını aynı zamanda Finlandiya’da aldığınız başka bir marka üzerinde donanım değişerek ihtiyaca göre satın alma durumunuz olabiliyor. Yavaş yavaş otomotivin platform şekline dönmeye başlıyoruz.

2020’nin ana teması nedir? Beklentiler nedir?
2020 tabii ki havayla ve ekonomi ile alakalı olarak gidecek. Maalesef bütün endüstrilerde bütün sektörlerde aynı. 2020’de biz tekrar sahada güzel modellerle var olmaya çalışıyoruz. Belli modellerde değişikliğe gittik, belli modellerde değişiklik hazırlıklarına başladık. Aslında sürekli olarak kendini yenileyen bir organizasyon. Bu sene “Görünür Ol” diyoruz görünür olmaya çalışıyoruz. Gelecek sene ne olacak, o da sürpriz olsun.

2020 modeller içinde en favori modelimiz hangisi?
Benimki e-gravel. Tasarım aşamasında da bifiil sürekli bulundum. Yol bisikletlerinde de bazı değişiklikler yaptık.  Sportiflerin fitnese geçen rijit maşa bisikletlerin de bazı değişiklikler yaptık. Bunların dışında Ortlieb gibi bir çanta markasının da distribütörlüğünü aldık. Tur ve şehir içi kullanımında özellikle çok başarılı çantalar olan bir firmanın distribütörlüğünü aldık.

Benim en sevdiğim bisiklet e-gravel. Ama tabi herkesin en sevdiği bisiklet kendi tarzında oluyor.

Ben Selim Ataz. Accell Bisiklet genel müdür yardımcısıyım, pazarlama ve satıştan sorumluyum. 25 yılı aşkın bir süredir Accell bisiklette çalışıyorum.

2019 nasıl geçti ?
2019 değişik bir yıldı malum sebeplerden dolayı; ülkedeki ekonomik durum, siyasi durum. Fakat baktığınızda bizim için kötü bir sene olmadı. İyimseriz. 2020 ile ilgili de iyimseriz.

En fazla satılan model hangisiydi?
2019’da tek bir model söylemek biraz zor. Fakat aile olarak baktığımızda Türkiye’de Carraro e-bisiklet segmentinde lider bir marka oldu. Gelişen bir segment. Satış adedi olarak çok satılan bir model diyemem. Daha gelişme sürecinde ama segment olarak gelişen bir segment. Bir de aile olarak bakarsak dağ bisikleti segmentinde Force ailesi var, baya gelişme gösterdi. Geçen sene gene gravel segmentini pazara vermiştik. O da başarılı oldu. Hatta 2020’de aynı segmentin dört yeni modeli ile birlikte gireceğiz pazara.
Accell bisiklet ihracat da yapıyor. Türkiye ve yurtdışındaki modeller arasındaki fark nasıl son kullanıcı anlamında?
Son kullanıcı anlamında şunu söyleyebilirim; biz modüler bir yapı kullanmaya çalışıyoruz. Yani yurt içine verdiğimiz modeller ile yurtdışına yaptığımız tasarımları aynı tutmaya çalışıyoruz. Birincisi üretimin verimli olması açısından önemli bir durum. İkincisi de tüm kullanıcılar adına en son model ürünleri sunmak istiyoruz. Dolayısıyla iki tarafta da dengeli bir paylaşım var.

2020’de Accell bisikletin ana teması nedir?
Biz her sene kendimize bir tema, bir hedef belirliyoruz. Bu senenin hedefi de daha görünür olmak. Çünkü hem sektör açısından hem son kullanıcı açısından herkese dokunmamız gerekiyor, kendimizi tanıtmamız gerekiyor. Bunu daha verimli bir şekilde yapmak 2020’nin mottosu bizim için.

Yeni modeller içinde favori bisikletiniz hangisi?
Birincisi e-gravel var. Bunun üzerinde çok çalıştık, çok yorulduk, çok inanarak yaptığımız bir model ve benim favori modellerimden bir tanesi. Yol serisinde üst segment karbon kompozit malzemeden ürettiğimiz bisikletler var. Onlar da favorim. Kendim de aktif olarak kullanıyorum bu ikisini söyleyebilirim. Tabi çok farklı ve birbirine benzemez modeller.

Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Hem 2020 sezonu, hem de 2020 senesi herkes için iyi geçer, hem ülke için hem yaşayanlar için hem de bisiklet sektörü ve bisiklet kullanımı açısından. Bisikletin daha fazla hayatın içine girdiği bir yıl olmasını diliyorum.

Merhaba. Ben Accell Bisiklet halkla ilişkiler uzmanı Muhlis Dilmaç. 2019 bisiklet sektörü adına kullanıcılar gelişti ama pazar biraz daha daraldı gibi. Çünkü ekonomik koşullar ve benzeri olumsuzluklar pazarı etkiledi. Üreticilerin değil bisikleti alan bayilerin satması önemli. Üreticiler olarak biz bir şekilde satıyoruz ama bayilerimiz satamadığı zaman bir sonraki pazar daha verimsiz oluyor. O yüzden bisikleti satmak lazım.

En fazla satılan model hangisiydi peki?
Hepsi. Çünkü elimizde kalmadı. Zaten ihtiyaç kadar üretim yapıyoruz. Yani üretim kalemi tespitini çok iyi yapıyoruz ve elimizde kalmıyor.

İhracat yapılan modellerle Türkiye’de kullanılan modeller arasındaki farklar nelerdir?
Arada fiyat farkı var, daha pahalı bisikletler. Çok pahalı bisikletler yaparsanız satma şansınız olmaz. Biz pazarın arz ve talepleri doğrultusunda bisikletler üretmeye çalışıyoruz.

2020’deki ana tema ve beklentileriniz nedir?
Bisiklet, bisiklet, bisiklet. Tabii ki biz şunu istiyoruz; sporsuz olmaz ama onun yanında şehirde işine, pazarına, çarşısına giden bisikletlilerin de çoğalmasını istiyoruz. Onlar olursa arkası geliyor zaten.

2020’de en beğendiğiniz modeliniz hangisi?
Ben bisiklet seçmem, hepsini severim. Binilebilen her bisiklete binerim. Ama tabii ki bakıyorum hangisi benim favorim diye. Seçemiyorum, hepsini çok seviyorum. Ama e-bike kullanıyorum. Yorulmadan dağı tepeyi nereyi olursa aşıyorsun ve daha uzun mesafe gidiyorsun. Normal bir yol bisikleti kullanmaktan da çok büyük bir keyif alıyorum.

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Bisikleti çok seviyorum.

Yorum Yap