Merhaba. Ben Cem Kürkçü. Özel bir şirkette kaptan pilot olarak çalışıyorum ve VeloKSK kurucularından birisiyim. Evliyim bir çocuğum var. Her zaman söylüyorum arkadaşlarımızla birlikte olmaktan son derece mutluyum ayrıca bize bu fırsatı verdiğiniz için sizlere çok teşekkür ediyorum.


VeloKSK nasıl doğdu? Biraz ondan bahsedebilir misin?

Çok amatör bir ruhla doğdu ve bu amatör ruhu profesyonel bir şekilde yaşatmaya çalışıyoruz şu anda. İnternette bisiklet forum var, oradan bir arkadaşımızla tanıştık. Soner abimiz, kendisi şu an burada değil. Daha sonra diğer kurucu arkadaşlarla tanıştık ve bizimle aynı düşünceyi paylaşan aynı insanlara bir şekilde çekim gücü oluştu aramızda. Onlarla birlikte bu noktaya geldik. Mayıs 2016 yılında yapılan ilk Çeşme Granfondo tanıştığımız arkadaşlarla mayamızdı. Yani birbirimizi birleştiren ilk mayayı oluşturdu. Mayıs 2015’de kurulduk.

Peki, yıl boyunca antrenman programlarınız nasıl oluyor? Nasıl hazırlanıyorsunuz?
Değişik meslek gruplarından arkadaşlarla bir aradayız. Bu meslek gruplarının zamanları ile ilgili olarak farklı antrenman grupları var. Hafta sonu genellikle kalabalık endurance (dayanıklılık) antrenmanları yapmaya çalışıyoruz. Hafta içi ise genellikle sabah çıkan arkadaşlarımız var. Bunlara “VeloCrowe” diyoruz sabah çok erken çıktıkları için. Bu arkadaşlarımız genellikle yüksek nabızdaki antrenman seviyelerini yapıyor. Hafta içi çıkan arkadaşlarımız ya da gün içinde çıkan arkadaşlarımız yine endurance sürüşlerini yapabiliyorlar. Büyük buluşmalarda ise daha çok endurance sürüşlerini ekibin birbirinden kopmasını önleyecek şekilde yapıyoruz.

Bir kulüp ya da dernek olma planınız var mı?
Bana çok sorulan bir soru. Bizim ilk önce hedefimiz aynı değeri paylaşan, aynı bakış açısına, aynı vizyona sahip insanlarla butik bir takım olarak kalabilmek. Biz burada sadece bisiklete binen arkadaşlarla birlikteyiz. Ama ailecek de görüşüyoruz. Başka etkinliklerimiz de oluyor. Örneğin; bir kahve etkinliğimiz oluyor, biralama etkinliğimiz oluyor ya da dağda bisiklet etkinliğimiz oluyor. Bu şekilde etkinliklerle aile bütünlüğümüzü korumaya çalışıyoruz. Sadece arkadaş değil büyük bir aile olmaya çalışıyoruz. O yüzden şu anda kulüp veya dernek olma çabamız yok.

VeloKSK içinde 18 yaş altı sporcu var mı?
Bununla ilgili başvurular oldu. Ancak aramızda bir yönetim kurulu var ve bu yönetim kurulunun almış olduğu karar gereği bu kadar erken yaşta arkadaşlarımızı aramıza almak istemedik. Çünkü birkaç kişinin ailesiyle görüştük ve ailelerin bir takım kaygıları olduğunu öğrendik. O nedenle belli bir yaş üzerinde arkadaşlarımızı kabul ediyoruz. Şöyle bir projemiz var; eğer bir sponsor bulabilirsek genç bir sporcuyu alıp, yetiştirip, gerekirse kendisine bisiklet, ekipman olarak da donatıp bir yarışa sokmayı düşünüyoruz VeloKSK adına.

VeloKSK ile sürmek isteyen bir arkadaşımız sizinle nasıl iletişime geçebilir?
Arkadaşlarımızı referans usulü alıyoruz. Grupta birkaç mentorumuz var. İlk önce onlarla sürmesini istiyoruz. Grup sürüşünde draftlar oluyor. Aynı zamanda bisiklet tekniklerine hakim olup olmadıklarına bakıyoruz. Ayrıca kendimize has birtakım proseslerimiz var. Grup içine girdiği zaman kendisine bir belge sunuyoruz. O belgede yer alan şartları kabul etmesini istiyoruz. Bu belgede biz nasılız, nasıl antrenman yapıyoruz, iletişimimiz nasıl, gruplarda neler paylaşılabilir gibi bilgiler yer alıyor. Onun haricinde bir de acil durum formumuz var. Kimsenin başına gelmesini istemeyiz ama birisine bir şey olursa en yakın sağlık kuruluşuna arkadaşımızı ulaştırırken ailesine de ulaşmak istiyoruz. Eğer mentorlarımızdan kabul görürse, grup kurallarını kabul ederse ve acil durum formunu doldurursa grubumuza kabul ediyoruz.
Ancak bu konuda bazı arkadaşlarımızın özellikle bisiklet camiasında sözleri oluyor bunları üzülerek takip ediyoruz. Biz kesinlikle kalburüstü bir grup değiliz. Bizim kapımız herkese açık, fakat farklı bir zihniyette. Bu zihniyet doğrultusunda aramıza yeni üyeleri kabul ettiğimiz için birtakım söylentiler oluyor. Bu söylentilerin sizlerin huzurunda asılsız olduğunu söylemek istiyorum. Bizim aramızda her meslekten, her yaştan insan var.

Son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?
Bize bu fırsatı sunduğunuz için teşekkür ediyorum. Araç kullanan kişilerden özellikle rica ediyorum farkındalık, farkındalık, farkındalık. Bizim kaportamız yok, sadece bedenimiz var. 

Ben Gürkan Karaçelebi, 46 yaşındayım. Elektrik elektronik mühendisiyim. Evliyim, bir kızım var. 2016 Eylül’den beri VeloKSK ailesindeyim.


Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsun?

1998’de yol bisikleti kullanmaya başladım. 2009’a kadar sürdüm. Arada askerlik var. Sonra evlilik ve çocuk olunca 5 sene kadar ara verdim. Sonra yeniden bisiklet sürmeye başladım.

Bisiklet sürmeye başladıktan sonra hayatında neler değişti?
1998’e kadar genelde herkesin yaptığı futbol, basketbol gibi takım sporları yaptım. Bisiklet bireysel olarak da yapılabilen bir spor dalı. 1998’de arkadaşlarımdan ayrı kaldım. Şehir değişikliği yaptım. Tek başıma da yapabileceğim bir spor arayış içine girmiştim. Bisiklet çocukluktan beri tutkumdu. Özellikle yol bisikletini çok seviyordum. Aldığım keyif nedeniyle yol bisikletine başladım ve gittikçe de öğrenerek, daha iyi yaparak devam ettirmeye çalışıyorum.

Trafikte bisiklet kullanıyor musun?  Yaşadığın zorluklardan bahseder misin?
Mecburen trafikte sürüyorum. Herkesin yaşadığı zorluklar bizim de yaşadığımız zorluklar. Kaportamız yok, çok daha dikkatli olmak zorundayız. Sadece önümüzü veya yanımızı değil arkamızı bile her zaman kollamamız gerekiyor. Trafikte bisiklet kullanan birisinin otomobil kullanırken veya kaldırımda yürürken de çok daha güvenli olabileceğini düşünüyorum. Yani bisiklet kullanmak hayatta kalmak açısından bize çok fazla şey öğretiyor. Bisikleti güvenli bir şekilde sürebiliyorsanız otomobilde çok daha güvende hissediyorsunuz. Kendinizi kaldırımda yürürken bile önünüzden,  arkanızdan, sağınızdan, solunuzdan gelen giden her şeye karşı kolluyorsunuz. Yani bir bakıma kedi gibi oluyoruz. Her türlü tehlikeye karşı tetikteyiz ve bir kaçış yolu buluyoruz.

Trafik kurallarına uyuyor musun?
Kırmızıda geçtiğim oluyor ama yeşilde geçip ölmektense yol boşsa kırmızıda geçiyorum.

İzmir’de bisikletle trafiğin daha düzgün olabilmesi için bir önerin var mı? Ne yapılabilir?
Durumun tümden geliştirilmesi gerekiyor bence. Eğitim bakanlığı, yerel yönetimler, bizim gibi bisiklet grubu platformlar hepsi beraber düşünüp, kurallar oluşturarak bazı geliştirmeler yapılabilir. Çocuk yaştan itibaren eğitimle değiştirebilecek bir durum. Yani biz bisikletliler olarak yeterince bilince sahip olsak da araç kullananlar veya yayalar bilinçli olmadığı sürece gelişim göstermek çok zor. Bir yaya dahi sizin hayatınızı tehlikeye atabilir. Eğitim ve bilinç seviyemizi artıracak çalışmalar yapmak gerekiyor diye düşünüyorum.

VeloKSK ile tanışmanız nasıl oldu?
VeloKSK ile tesadüf eseri tanıştım. Aynı zamanda komşum olan yakın bir arkadaşımla sürüşe çıkmıştık. VeloKSK’dan iki arkadaşla yolumuz kesişti.  Bizi gruba davet ettiler. Bu şekilde ekibe dâhil oldum.


Kaç yıldır VeloKSK ile sürüyorsun?

2016 Eylül’den beri sürüyorum. İlk olarak Çeşme Granfondo’dan önceydi diye hatırlıyorum.

Merhaba. Ben Ayşegül Gümüş, anasınıfı öğretmeniyim. VeloKSK ile 2017 yılında tanıştım ve 2017 Kasım’dan beri onlarla birlikte sürüyorum. İlk granfondo yarışıma VeloKSK formasıyla girdim. Benim için yeni bir aileydi. Burası benim için bir aile oldu her şeyden önce. Hepsine buradan sevgilerimi göndermek istiyorum. Benim için bu grup gerçekten ayrı bir dünya. Sadece onlarla yaşıyorum diyebilirim.

Bisiklete Çarşamba Akşamı Bisikletçileri ile başladım. Bir tane MTB aldım ve grupla sürmeye başladım. Rotaları öğrendim. Trafikte nasıl bisiklet sürülür onu öğrendim. Nelere dikkat etmem gerektiğini öğrendim. Biraz daha hızlı gider miyim, şu kadar ortalamaya yaptık diye diye kendimi geliştirdim. Bir de Strava çıktı. Beni daha çok gaza getiren Strava oldu. Daha hızlı nasıl giderim derken bir yol bisikleti aldım. Yol bisikletine geçişte çok zorlandım. Çünkü performansım yoktu. Yavaş yavaş şimdiki performansıma kavuştum.

Kaç yıldır yol bisikleti kullanıyorsun?
İlk yol bisikletimi üç yıl önce aldım. Fakat uzun soluklu olarak bir yıldır sürüyorum diyebilirim. Bundan önceki dönemlerde yine sürüyordum ama ara ara rahatsızlıklarım oldu, uzun süreyle bırakmak zorunda kaldım. Sakatlıkların olduğu dönem bıraktım. Yeniden toplanmaya çalışıyorum. Bakalım bundan sonra ne olacak hep birlikte göreceğiz.

Bisiklet sporunda olduğu gibi VeloKSK’da da bayan bisikletli sayısı az. Bunun zorluklarını yaşıyor musun?
Hayır, ben hiç zorluk yaşamıyorum. Neden yaşamıyorum diye soracak olursanız; bizde kadın erkek ayrımı pek yok. Ben onlara uyum sağlamış durumdayım, onlar bana uyum sağlamış durumda. Biz birbirimizle çok rahatız. Çok sıcak, çok samimi bir ortam var. Biz daha çok bayan sporcu olmasını istiyoruz. Bizimle birlikte gelsin, birlikte sürelim. Fakat ülkemizde bu konular biraz kapalı. Kadınlarımız spora pek yönelmiş durumda değil. Kadınlarımızın sayısını artırmak için Bisikletli Anneler gibi bisiklet grupları var. Bu grupların oluşumu beni mutlu ediyor. Kadınlar da muhakkak bisiklet sürmeli, trafikte olmalı ve istiyorlarsa sporlarını yapmalı diyorum.

Bir kadın bisikletli hızlanmak istiyor, hızlı bisiklet kullanmak istiyor ve size başvurdu. Hemen onu aranıza alıyor musunuz?
Bu zamana kadar hiç öyle bir teklif gelmedi. Ben hiçbir kadının gelip ben de sizinle sürebilir miyim dediğini duymadım. Duysam çok onore olacağım. Elimden gelen desteği kendi adıma vermeye hazırım. Yani birlikte sürüşlere çıkabiliriz ki zaten bundan sonra kahve sürüşlerimiz, burger sürüşlerimiz, keyifli sürüşlerimiz olacak. O tarz sürüşlere de iştirak edebilir. Herkes gibi gerçekten takımımızda kadın sporcu istiyoruz. Özellikle ben çok istiyorum.

Biraz başarılarından bahseder misin?
Çok başarılı bir sporcu olduğumu söylemiyorum. Bu konuda iddialı değilim. Fakat bir madalyam var. Üçüncü olduğum Fethiye Granfondo’da. İtiraf etmem gerekirse onu da yarışmacıların azlığından dolayı aldım. Fakat ortalamanın üzerinde olduğumu da düşünüyorum. Daha iyi olmaya çalışacağım. Zaten tek rakibim kendim. Ne kadar kendimi geliştirirsem benim için o kadar iyi.


İleride bir federasyon yarışına katılmayı düşünüyor musun?

Kendimi yeterince iyi hissedersem neden olmasın.

Merhaba. Ben Can Şahin, 37 yaşındayım. İstanbul’dan geldim. Sonradan görme İzmirli olarak bisiklet sürüyorum. 2017 yılında VeloKSK ile tanıştım ve o günden bugüne dek beraberiz.

İstanbul’dan ne zaman geldin?
2012 yılında geldim. Beş yıl kadar burada klasik bir hayat yaşarken bir anda kilo verme sürecine girince bisiklete geri dönüş yaptım. VeloKSK ile tanıştığım günden beri de bisiklette kendi aramızda profesyonel olmaya çalışıyoruz. Amatör profesyoneller diyoruz kendimize.

İstanbul’da bisiklet kullanıyor muydun?
Hayır, maalesef öyle bir şansım yoktu. Ara sıra gidip kullanıyorduk ama çok kısa saatlerde ve maalesef çok erken saatlerde yapmak zorundaydık. Ona istinaden sabah saatlerinde “crowe”(karga) diye isimlendirdiğimiz sürüşlere uyum sağlamaya çalıştım. Mümkün olduğu kadar aktif olmaya çalışıyorum.

Biraz sabah sürüşlerinden bahseder misin?
Performansa dayalı bir grubuz. Yüksek nabızda ve yüksek hızda sürüyoruz. Bisiklet yollarını kullanamıyoruz maalesef. Hem kendi güvenliğimiz hem de oradaki diğer bisikletlilerin güvenliği açısından. O yüzden ana caddede kullanmamız gerekiyor. Trafiği de göz önünde bulundurduğumuz zaman sabah saatlerinde çıkmak en sağlıklısı oluyor. 05:30-06:00 aralığında çıkıp iş saatinden önce 07:00-07:30 gibi evlerimize dönüp, duşumuzu alıp, işlerimize gitmeye çalışıyoruz. Yaz dönemleri özellikle İzmir sıcağından dolayı sabah saatleri performans açısından çok daha avantajlı oluyor bizler için.

Kış aylarında da devam ediyor mu?
Yaz ve kış aylarında devam ediyor. Bizim açımızdan herhangi bir sıkıntı yok haftanın her günü mümkün olduğu kadar çıkmaya çalışıyoruz. Yeni grup arkadaşlarımız da katıldıkça sabah saatlerinde katılım sayısı artıyor.

Yeni katılımcılarla ilgili süreç nasıl işliyor? Biraz bahseder misin?
Cem abinin de söylediği gibi biz biraz kapalı bir grubuz. Aslında biraz seçici davranmaya çalışıyoruz. Özellikle bizim mantalitemize uyan, bizim değerlerimizi öngören arkadaşlarımızı almaya çalışıyoruz içimize. Önce bir grup sürüşü ile beraber mentorluk adı altında değerlendirdiğimiz birkaç sürüş yapıyoruz. Daha sonra mantalite olarak da aile yapısı olarak da uyuyorsa arkadaşlarımız yavaş yavaş kendi bünyemize katıyoruz. Dediğimiz gibi çok kapalı bir grup olduğumuz gözükse dahi bizim öyle herhangi bir farklı yapımız yok. Cem abinin de söylediği gibi eleştirilere çok fazla katılmıyoruz.

Yönetim tarafında işler nasıl yürüyor?
Yönetim tarafında işler gayet iyi gidiyor. Değişiklik bizim için iyi oldu. Bir durağanlık vardı kendi aramızda. Onu silkeledik üzerimizden. Farklı yapılarla gelişmeye çalıştık. Özellikle sponsorluk bizim için çok önemli.

Uluslararası bir sponsorumuz var. İki senedir bize sponsorluk yapıyor. Bu sene de aynı şekilde çalışma yapıyoruz. Umarım bize sponsor olmaya devam eder. Ağırlıklı olarak grup içerisinde sosyal medyayı yöneten arkadaşlarımız var, sponsorluk işiyle uğraşan arkadaşlarımız var. Kendi aramızda altı kişilik bir grubumuz var. Mümkün olduğu kadar homojen ve açık bir şekilde grubu yönetmeye çalışıyoruz.

Herkese merhaba. Kendimden bahsetmeden önce ilk olarak BikePedia ailesine bize bu değerli vakitlerini ayırdıkları için çok teşekkür ediyorum. 26 yaşındayım. Özel bir firmada bilgi işlem departmanında çalışıyorum. VeloKSK ile 2016 yılında Çeşme Granfondo’da tanıştım. Daha sonra grup sürüşlerine birlikte çıkmaya başladık.

Siz sormadan ben cevap vereyim; herkesin forması kırmızı neden benim formam turuncu? EC English bizim sponsorumuz. Sponsorumuzun ana rengi turuncu. Antrenman forma rengimiz de turuncu. Bu formamızı tanıtmak için bugün turuncu formayla geldim.

Ne zamanlarda sürüşler gerçekleştiriyorsunuz?
Hafta içi iki gün ve hafta sonu iki gün olmak üzere haftanın dört günü sürüş yapmaya çalışıyorum. Bornova’da ikamet ettiğim için grup sürüşlerine sadece hafta sonları katılabiliyorum.


Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsun?

2009’da babam sayesinde bisikletle tanıştım. Bir sabah beni zorla kaldırıp hadi bisiklete binelim dedi. Gitmek istememiştim. Ama bir çıktım bir daha geri dönüşüm olmadı. 2009’dan beri iki yıl ara verdim. Direk yol bisikleti ile başladım. Yol bisikletine Ege Pedal Spor kulübü ile başladım. Beş yıl yarış koştum. Üniversite başlayınca ara vermek zorunda kaldım. Üniversiteden sonra yeni bisiklet alıp VeloKSK ile antrenmanlara devam etmeye başladım.

Hiç federasyon yarışında yarıştın mı?
Birkaç federasyon yarışında koştum. Çakabey yarışında koştum. Genç koşarken Adana ve Mersin yarışlarına katıldım. Ama derece elde edemedim. Sadece zaman barajı içerisinde bitirebildim. O bile benim için bir başarıydı. 

Bundan sonraki hedeflerin neler?
Kendimi geliştirmek, özel yarışlarda derece alabilmek. Onun içinde çok antrenman yapmam gerekiyor.

Bisikletle yeni tanışan ve hızlı sürmek isteyen arkadaşlara önerin ne olur?
İlk önce hızlı sürmesinler. Başta bir trafiği tanısınlar, yolu tanısınlar. Eğer yol bisikletine bineceklerse yol bisikletini tanısınlar. Antrenman yaptıkça kendilerini geliştirip daha hızlı sürmelerini tavsiye ederim.

Son olarak eklemek istediğin bir şey var mı?
Son olarak size tekrar teşekkür etmek istiyorum.


Ben Mertcan Akçapınar. 29 yaşındayım. Gruba son katılan üyelerden birisiyim. 2015 senesinden beri yol bisikleti kullanıyorum. Bir tanıdığım vasıtasıyla VeloKSK’yı duydum. Gene bu tanıdığım sayesinde diğer arkadaşlarla tanıştım ve gruba dâhil olma şansını yakaladım.

VeloKSK’dan önce solo sürüş mü yapıyordun?
Evet, genelde tek başıma çıkıyordum. İşim gereği ticaretle uğraşıyorum. Arkadaşlarımla birlikte sürmek için zamanım uymuyordu. Sabahları erkenden tek başıma sürüş yapıyordum. VeloKSK ile birlikte grup sürüşlerine alıştım. Çok daha güvenli ve keyifli geliyor grup sürüşü yapmak.

VeloKSK ile birlikte hayatında neler değişti?
Grup sürüşlerine alışık değildim. Ama bir araya geldiğinizde arkadaşlar arasındaki sıcaklığı, samimiyeti görüyorsunuz. Grup ile birlikte tren şeklinde gidiyorsunuz ve bunun belirli bir düzeni var. Öne geçmek, arkada durmak veya bazı hareketleri öndekine belirtmek, arkadakine belirtmek gibi kurallar açısından bisiklet sürüşümün geliştiğini düşünüyorum. Bahsettiğim bilgiler genel olarak herkesin bilmesi gereken bilgiler aslında ama ben bilmiyordum.

Yani VeloKSK için bir okul diyebilir miyiz?
Kesinlikle. Benim için VeloKSK bir okul oldu.

Trafikte bisiklet kullanıyor musun?
Kullanıyorum. Antrenmanlara gelirken tek başıma trafikte sürüyorum. Genelde sabah erkenden “crow”(karga) sürüşlerine katılabiliyorum. Trafik nispeten az oluyor. Ama tabii ki yine de araçlardan uzak durmak ya da belli oranda onlardan korunmak açısından arkamı devamlı kollamak zorunda kalıyorum.

Bisiklet yolunda sürüş yapıyor musun?
Bisiklet yolunda çok sürüş yapamıyorum. Mavi zeminin bana verdiği bir güvensizlik duygusu var. Kaygan geliyor. Birkaç arkadaşımı gördüm, benim de başıma geldi kaymalar. Genelde nemli olduğu zaman kaymalar yaşanabiliyor. Bu nedenle bisiklet yolunda çok sürüş yapmıyorum.

İzmir’de bisikletle, bisiklet yolları ile ilgili ne gibi bir şeyler yapılmasını istersin?
Bisiklet yolları bence kaldırımlardan yolların sağ şeritlerine alınabilir. Bazı bölgelerde gidiş ve geliş bu şekilde. Hatta yeni bir şerit açılmasındansa aynı şeridin en sağı bisikletliler için ayrılabilir. Yani şeridin yarısını kullanabiliriz. Trafiğe çok fazla bir zararı olmaz ya da yavaşlatmaz diye düşünüyorum.

Şu anki sürüşlerinden sonra VeloKSK ile beraber ileriki dönemde hedeflerin nedir?
Bireysel olarak bir hedefim yok. Ama grup sürüşlerinde genellikle hep nabız yükseltme antrenmanları oluyor. Dediğim gibi ben en yeni üyelerden biriyim. Ama onlara ayak uydurmaya çalışıyorum. Grup olarak yeni hedefler belirlenecektir. Onların yanında olmaya çalışacağım.

Son olarak eklemek istediğin bir şey var mı?
Çok teşekkür ederim. İyi ki buradasınız. İyi ki tanımışım sizi. Yeni grubumdan da çok memnunum.


Merhaba. Adım Tesla Cosmos, 50 yaşındayım. 2016 yılında VeloKSK ile tanıştım. Cumhurbaşkanlığı yarışını seyretmek için Selçuk’a gitmiştim. Orada kurucu üyelerimizden Hazar Sarıçoban ile tanıştım. Şu an kendisi Dubai’de çalışıyor. “Madem uzun yol sürüyorsun, bizim gruba gelir misin” diye kendisi davet etti. Davet üzerine VeloKSK ailesine girmiş oldum.

Grupta ilk kadın bisikletli sen misin?
Sanıyorum ilk kadın bisikletli benim. Sonra da çok değerli arkadaşlarım aramıza katıldılar.

Şu an kaç kadın bisikletli var?
Şu an üç kadın bisikletlimiz var. Umarım çoğalırız.

Hangi zamanlarda bisiklet sürüyorsun?
Ekip arkadaşlarıma kıyasla biraz daha fazla zamanım oluyor. Sık sık sürmeye çalışıyorum. Genelde yalnız sürüyorum. Çünkü ekip arkadaşlarımın çoğu çalışıyor ve mesai saatleri ile benim saatlerim uyumuyor. Genellikle gündüz saatlerinde tek başıma sürüyorum. Ama hafta sonları antrenmanlara grubumla birlikte çıkmaya çalışıyorum.

Kaç yıldır bisiklete biniyorsun?
2016 yılından beri yol bisikleti kullanıyorum.

Bisiklet sporuyla ilgili bir hedefin var mı?
Kendimi geliştirmek dışında bir hedefim yok.

Son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?
Araç sürücülerinin bisikletlileri sollarken mümkün olduğunca güvenli bir şekilde, 1,5 metre mesafe bırakarak sollamalarını bekliyoruz. Bu bizim için çok önemli. Çünkü biz sürekli trafikte sürüyoruz, yalnız sürüyoruz. Çok yakından sollayarak geçen araçlar hem rüzgârlarıyla hem de bizi tedirgin ederek yoldan atabiliyor ya da çarpabiliyorlar. Özellikle bu duruma dikkat etmelerini rica ediyorum. 


Merhaba. Ben Volkan Baydur. Özel bir firmada çalışıyorum. 2017’den beri yol bisikleti kullanıyorum. VeloKSK’ya yeni katıldım. Arkadaşları sürekli yollarda görüyordum. Grup sürüşlerini, güvenli sürüşlerini merak ederek heveslendim ve katılma isteğim oluştu. Genelde tek sürüyordum. Tek sürmenin de bazı dezavantajlar var; zamandan, kilometreden ve motivasyondan düşüyorsunuz. Bu amaçla VeloKSK’ya katılmaya karar verdim. Beni aralarına kabul ettiler ve böylece grup sürüşlerine katılmaya başladım.

Kaç yıldır bisiklet kullanıyorsun?
Şehir bisikleti ile beraber, düzenli olarak 3-4 yıldır bisiklete biniyorum.

VeloKSK ile birlikte hayatında neler değişti?
Motivasyonum artmaya başladı. Bisiklete binme sürelerim arttı. Tek başınıza sürerken bunları sağlayamıyorsunuz. Çıkayım yarım saat, 1 saat turlayıp geleyim diyorsunuz. Yolda motivasyonunuz hızla düşüyor. Ama grup sürüşlerinde tamamen birbirini teşviklendirme ile birbirini motive etme ile daha uzun süreler bisiklete binebiliyorsunuz. Dedikleri gibi aile ortamı, aile sıcaklığı, tamamen nezih bir ortam var. Beni de aralarına kabul ettikleri için çok mutluyum.

Gruba giriş sürecinden biraz bahseder misin? Yeni katılmak isteyen arkadaşlar nasıl bir yol izlemeli?
Açıkçası ben daha basit bir şey olabileceğini düşündüm. İletişime geçtikten sonra, ben de sizinle sürmek istiyorum dedikten sonra, tabii ki gel sen de diyeceklerini bekliyordum. Ama aksine bazı aşamaları olduğunu gördüm. Aşamalardan kastım iyi bir süreç aslında. Güvenli sürüyor muyum? Ekibe ayak uydurabilecek miyim? Yolda grubu riske atıyor muyum? Bu aşamaları gözlemlediler. Daha sonra ayak uydurabileceğimi düşünmüş olmalılar ki beni kabul ettiler.


Son olarak eklemek istediğin bir şey var mı?
Kendimizi ve VELOKSK’yı anlatmamıza fırsat verdiğiniz için teşekkür ediyorum. 


Merhaba. Ben Volkan Evinç, 46 yaşındayım. Elektrik elektronik mühendisiyim, özel bir sektörde çalışıyorum. Bir kızım var. Yaklaşık 8-9 senedir yol bisikleti kullanıyorum. Şu anda kullandığım bisikleti birkaç sene önce aldım. Bu bisikletimden önce hevesle aldığım bir bisikletim vardı. Kendimi geliştirdikçe daha iyi bir bisiklete binmek istedim ve şimdi kullandığım bisikleti aldım.

Kaç yıldır VeloKSK ile sürüyorsun?
2016 yılında Berlin’de bir sportif faaliyete katılmak için kendimi hazırlıyordum. Tek başıma antrenman yaparken VeloKSK’dan arkadaşlarla karşılaştım ve tanışmam böyle oldu. Daha sonra beraber sürmeye başladık.


Hangi zamanlarda sürüşler yapıyorsun?
İşe erken gitmek durumunda kalıyorum. Bu yüzden sabah sürüşlerine katılamıyorum. Genellikle akşam saatlerinde ve hafta sonları gündüz sürebiliyorum.  Bir de şehir bisikletim var. Şehir bisikletiyle de keyif sürüşleri yapmak hoşuma gidiyor. Benim için bisiklete binmek, hangi bisiklete bindiğim ya da nerede bindiğimle tanımlayabileceğim bir eylem değil. Binme hali değişik bir duygu, içimde bir yaşama sevinci alevleniyor. Ayrı  bir mutluluk.

Trafikte bisiklet kullanıyor musun, ne gibi zorluklarla karşılaşıyorsun?
Evet, trafikte kullanıyorum. Bütün arkadaşların yaşadığı zorlukları ben de yaşıyorum. Genellikle bizi sollayan aracın çok yakından geçmesi ya da birden bire önümüze kırması karşılaştığım zorluklardan bazıları. Hatta bir aracın direksiyonu aniden önüme kırmasından dolayı bir kaza da geçirdim. Tedirgin oluyoruz ama çok da sevdiğimiz bir spor dalı bisiklet.

Trafikte bisikletli farkındalığı yavaş yavaş artacak diye ümit ediyorum. Özellikle bisikletin yanından geçerken belirli mesafe bırakıp, 1,5 metre kuralına uymalarını çok önemsiyoruz, çok önemli bir kural. Bir de trafikte bisikletin de bir taşıt olduğunu, belirli bir süratle hareket ettiğini unutmamalarını istiyoruz. Keza yayalar da aynı şekilde birden önümüze çıkıveriyor ne yapacağımızı şaşırıyoruz. Bisikletliler olarak trafikte dikkatli olmaya çalışıyoruz ama zaman zaman tehlikelerle de karşılaşıyoruz.

Trafikte bisikletle kaza yapmış birisi olarak sormak istiyorum; İstanbul’da bazı bisiklet grupları birkaç hafta önce 1 metre etkinliği yaptı. Sen az önce 1,5 metre dedin. Bununla ilgili neler söylemek istersin? Sence 1 metre yeterli, güvenli bir alan mı?
Etkinliği duymamıştım, haberim yoktu. Biz onu 1,5 metre olarak biliyoruz. 1 metre yeterli midir? Aracına göre değişebilir. Belki yanınızdan bir motosiklet ya da yavaş bir araç geçiyorsa 1 metre yeterli gelebilir. Ama bazen yanınızdan kamyon ya da otobüs geçiyor. Böyle bakarsak sıkıntı yaratabilir diye düşünüyorum. 1,5 metre sanki daha güvenli olur gibi geliyor.

Ayrıca şunu da eklemek istiyorum; trafikte yolu iki yönlü paylaşıyoruz aslında. Bir sürücü bisikletliden olumsuz anlamda etkilenebilir ve bu sefer gördüğü başka bir bisikletlide bu öfkesi ortaya çıkabilir. O yüzden diğer araçlara görmek istediğimiz saygıyı göstermemiz gerekiyor.

Son olarak eklemek istediğin bir şeyler var mı?
Bisiklet, tabi sadece bisiklet değil, belirli egzersiz insan bedeni için inanılmaz faydalı. Bisiklet sporuyla ilgilendiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum, başka bir sporla da ilgilenebilirdim. Çevremde bu sporu yapan insanlara baktığımda ortalama on yaş daha küçük insanlarla aynı zindelikte hemen hemen aynı sağlık seviyesinde olduklarını görüyorum.

Dolayısıyla bunu sürdürülebilir bir şekilde insan hayatının parçası haline getirmiş olmak çok önemli diye düşünüyorum. İşin sağlık boyutunu da vurgulamak istedim. Size de çok teşekkür ederim bize bu fırsatı verdiğiniz için.