Yukarı

Specialized Roubaix

1896 yılından beri düzenlenen Paris-Roubaix yarışının bisiklet sektöründe çok önemli bir yeri var. Bu yılda 257 Km uzunluğunda olan parkurun bazı bölümleri normal yol bisikletlerinin sürülemeyeceği kadar bozuk zemine sahipti. Bu yüzden bisiklet üreticileri bozuk zeminlerde sürücüsünü üzmeyecek yol bisikletleri tasarlamak zorunda kalıyorlar. Şimdi bunun konumuzla ne alakası var diyenler olabilir, hemen açıklıyoruz. Specialized Roubaix serisi adından da anlaşılacağı üzere sürücüsünün gerek bozuk zeminde gerekse uzun sürüşlerde konforlu yol alabilmesi için tasarlanmış. Gidon bölümünde Future Shock adı verilen bir süspansiyon ve sele bölümünde ise özel tasarlanmış esnemeye imkan veren bir kelepçe sistemi yer alıyor. Tüm bu özellikleri sahip olan konuğumuz ise Specialized Roubaix Sport. Teknik özelliklerle hemen başlıyoruz.

Specialized Roubaix Sport FACT 9r örümü ile karbon fiber bir kadroya sahip. Bu kadroda tüm güncel teknolojiler kullanılıyor. Gerek sokma mil ve disk fren gerekse elektronik vitesler için “junction box”-bağlantı kutusu ve pil yuvalarına sahip. Grupset olarak Shimano’nun R7000 serisi hidrolik frenli 2×11 sistemi kullanılmış. Kasetin dişli oranı 11-34t. Shimano dışında sadece aynakolda Praxis Alba tercih edilmiş ve 50×34 oranına sahip. Fren sistemi tahmin edeceğiniz üzere oldukça etkili çalışıyor. Jantlar seti DT Swiss R470 çemberlere ve rulmanlı göbeklere sahip. Disk fren sayesinde 700×28 ebatlarında Specialized Turbo Pro lastikler kullanılabilmiş. Bir ihtimal 700×32 ölçülerde lastik bile takılabilir fakat deneme fırsatımız olmadı. Etli lastikler sayesinde konfor katsayısı artırılmış durumda. Sele borusunda karbon fiber, gidon ve gidon boynunda ise alüminyum malzeme kullanılmış. Gidonda Di2 için yuvaların olması dikkat çekiyor.

Şimdi gelelim Specialized’in Future Shock sistemine. Öncelikle şunu açıklığa kavuşturalım. Bu sistem hiç bir şekilde kadroda hareket sağlamıyor. Yani bastığınız her pedal tamamen arka tekere aktarılıyor. Future Shock sistemi maşa borusunun sonuna yerleşiyor. Gidon boynu ise sistemin üst kısmına takılıyor. Sistem maşa borusuna kilitleniyor. Yani hareket eden, amortisörle bağlantısı olan tek kısım gidon ve gidon boynu. bozuk yollarda gidon toplamda 2 cm dikey hareket payına sahip. Bu pay ile tüm titreşim ve darbe emilmiş oluyor. Specialized Roubaix Sport modelindeki sistemin tek eksiği ayarlanabilir olmaması. Üst serilerde bu seçenek sunuluyor ve muhtemelen 2020 ürün gamında ayarlı Future Shock alt modellere de gelecek gibi gözüküyor. 

Sele borusunda ise sistem daha basit. Kelepçe sistemi kadronun üst kısmından bir miktar aşağıda, tam olarak arka üçgenin üst bağlantısına konumlandırılmış. Bu sayede sele borusuna bir miktar esneme payı sağlanmış. Bu sistemin konfora etkisi tartışılmaz. Uzun ömürlü olup olmadığını ise yıllar içinde göreceğiz.

Testlerimiz sırasında bisikletin oldukça rijit olduğunu ve az önce bahsettiğimiz tüm sistemlerin tasarlandığı gibi çalıştığını gördük. Future Shock bağlantılarında herhangi bir gevşemeye rastlamadık. Yokuşlarda ayağa kalkıp yüksek güçte pedal çevirdiğimizde gidonda esneme fark edilir seviyede oluyor. Ancak söylediğimiz gibi bu esnemenin gücün aktarımına etkisi yok. Grupsetin oranları ile çıkamayacağınız yokuş, süremeyeceğiniz mesafe bulunmuyor. Şu anda yaklaşık 18.000TL etikete sahip olan Specialized Roubaix Sport’u bütçeniz elveriyorsa kesinlikle tavsiye ediyoruz.

Yorum Yap