Geçtiğimiz yıl mart sayımızda Bisan RC 9900’ü incelemiştik. O günden beri korona virüs tedbirleri izin verdikçe Bisan Fabrika Yarış Takımı ile yarışlara katılan bu bisiklet birçok madalya kazanmayı başardı. Bir yıl sonra RC 9900 yenilendi ve adı artık yeniden yüklemek/başlamak anlamına gelen Reload oldu. Bisiklet üzerinde Reload denebilecek iyileştirmeler gerçekten de yer alıyor. İsterseniz önce teknik detaylar ile başlayalım ve ardından yapılan iyileştirmelere değinelim.

Test bisikletimiz Bisan Reload Rim Ultegra modeli, yani grupset olarak Shimano’nun R8000 serisi Ultegra’sı yer alıyor. Aynakol geçen yılın aksine 52-36 seçilerek günlük kullanıcıya daha uygun hale gelmiş. 11-28 kaset standart oranda, 11-30 olsa bir miktar daha iyi olabilir. Jant seti test bisikletinde Campagnolo Bora One olarak geldi. Üretim modelindeki Campagnolo Zonda jant setine göre 50 gram daha hafif olan bu set aynı zamanda seramik rulmanlı göbeklerle geliyor. Hali hazırda üretim modelindeki jant seti de epey hafif olduğu için arada uçuk bir fark olmayacağını düşünüyoruz. Çift bağlantılı yeni tip fren kaliperlerinin kullanımı Reload’da da devam ediyor. Lastikler Micheline Pro 4 seçilmiş. Gidon ve selede Shimano’nun markası olan PRO’nun PLT ve Falcon modelleri tercih edilmiş.

Gelelim kadroya… Bisan’ın iyileştirmeler yaptığından bahsetmiştik. Öncelikle yeni boya parlak yerine mat seçilmiş, alt boruda büyük bir Bisan logosu yer alıyor. Kablolar gidon boynundaki yuvadan kadroya giriş yapıyor. Yani açıkta sadece ön frenin kablosu yer alıyor. Disk frenli modelde bu kablonun da içeriden gittiğini ekleyelim. Tertemiz bir görünüme sahip olan yeni kadronun alt borusunda da iyileştirmeler yapılmış. Sertleştirilen alt borunun rijitliğe etkisi büyük. Frenler eski tip olduğu için mandallı jant seti kullanılıyor. Sele borusunun kelepçe sisteminde de iyileştirmeler yapılmış. Sıkıştırma takozunun temas yüzeyinde pürüzlü bir kaplama yer alıyor. Orta göbek PF92 standardında press fit arayüze sahip.

Bisan Reload, önceki RC modelinde de oldukça canlı bir bisikletti. Yeni modelde de bu özelliğini koruyor. Kabloların tamamen içeriden geçiyor olması bisikletteki kalite duygusunu epey ileri taşımış. Kablolar için kadronun içinde bir kılavuz yer almıyor. Bu yüzden kablolara ses engelleyici sünger kullanılması gerekiyor. Aynı zamanda telli frene sahip modellerde kabloların üst üste binmemesi gerekiyor. Bu yüzden bisikletin bakımlarda toplanırken bu konulara özellikle dikkat edilmesi gerekiyor. Aksi takdirde bozuk zeminlerde kadrodan tıngırdama ve arka frende sertleşme olabilir. Sele borusunun karbon pastası ile kayma direnci artırılıp uygun tork değerinde sıkılması istenmeyen kaymaların önüne geçilmesi için elzem olacaktır.

Bisan Reload Rim Ultegra ile İzmir’in kışı izin verdikçe sürüş yaptık. Yağmurda da güneşli havada da sürdük. Özellikle yağmurlu havada acaba karbon jantların fren performansı nasıl olur diye düşünürken aslında boşuna endişe yaptığımızı fark etmemiz geç olmadı. Kuru havalarda yerdeki titreşimlerin kadroda çıkardığı yansımaları insanı gerçekten gaza getirip daha hızlı gitmesine sebep oluyor. Gidon boynunun yerini değiştirmek istediğinizde buradan geçen kabloları kesmenizi gerektirmeyen özel spacerlar kalite duygusunu yükseltiyor. Bisan Reload Rim inceleme sırasında bizi etkilemeyi başardı.

Kadro: Karbonfiber, dahili kablo aktarımı (48-50-52-54-56-58cm)

Maşa: Tamamı karbon fiber, 1⅛”-1½” taper furş

Gidon Boynu: Bisan, entegre kablo sistemi

Gidon: PRO PLT Alu

Sele Borusu: Bisan

Sele: Pro Falcon

Fren Vites Kolları: Ultegra R8000

Aynakol: Ultegra R8000 52-36t 172.5mm

Arka Aktarıcı: Ultegra R8000

Ön Aktarıcı: Ultegra R8000 Braze-on

Kaset: Ultegra R8000 11-28t 11s

Zincir: Shimano CN-HG701-11

Orta Göbek: Shimano BB72-41B

Fren Bacakları: Ultegra BR-R8010

Jant Seti: Campagnolo Bora One 50mm

Lastikler: Mcheline Pro 4 700x25c