Bisikleti Hafifletmek

Bisikletinizin ağır olduğunu mu düşünüyorsunuz? Hafifletmek istiyor ama yeni bisiklet parası vermek istemiyor musunuz? O zaman bu yazı sizin için.

Bisiklet hafifletmek özen ister. Her parçaya tek tek hakim olmak gerekir ve işler karışacak olursa inanılmaz maliyetlere sebep olabilir. Bu yüzden hesabınızı baştan yapmanız sonra da satın almanız daha uygun olacaktır. Ayrıca “Dayanıklılık – Düşük Fiyat – Hafiflik” üçgenine de dikkat etmelisiniz. Bir parça satın alırken bu özelliklerden birini feda edersiniz. Örneğin dayanıklı ve hafif bir parçanın düşük fiyatlı olma ihtimali neredeyse yoktur. Aynı şekilde hafif ve ucuz bir parça genellikle dayanıklılıktan ödün verir.

1 Gereksiz parçalardan kurtulun

Bisiklet hafifletmenin en kolay yolu tabiki gereksiz parçalardan kurtulmaktır. Çünkü bedavaya malolacaktır. Bisikleti hafifletirken izleyeceğiniz her yöntem bir miktar fedakarlık gerektirecektir. En çok fedakarlık ise bu maddede gerçekleşir. Örneğin park ayağını sökmek bisikletinizden ağırlık azaltır, fakat dururken yaslayacak yer bulmanız gerekir. Aynı şekilde bagajınızı az kullanıyorsanız onu sökmeniz de ağırlık tasarrufu olacaktır. Ancak eşya taşımanız gerektiğinde sizi sıkıntıya sokacaktır. Bisikletinizden söktüğünüzde sürüşünüzü bozmayacak her parça feda edilerek ağırlık tasarrufunda kullanılabilir.

2 Tekerlek ağırlıklarını kontrol edin

Çok farkedilmese de tekerlekler bir bisikletin ağırlığına en çok etki eden parçaların başında gelir. Aynı zamanda hızlanma ve yavaşlama anlarında da size yük olurlar. Peki ne yapmalı?

Öncelikle bisikletinizdeki lastik ve iç lastiklerin ağırlığını öğrenin. Dayanıklılık-Düşük Fiyat-Hafiflik üçgeninden feda edeceğiniz özelliği seçin ve işe koyulun. 900 gram ağırlığında bir çift dış lastik ve 300gram ağırlığında bir çift iç lastiği daha hafif olan yenileri ile değiştirdiğinizde en kötü ihtimalle yarım kilo kazanabilirsiniz. Aynı konu jant setleri için de geçerlidir. Çok pahalı bir bisiklet almadığınız sürece jant setiniz 2 kilodan ağır olacaktır. Uçuk paralar harcamadan jant setiyle de ortalama 300 gram kadar ağırlık tasarrufu yapabilirsiniz.

3 Gidon, gidon boynu, sele borusu ve sele

Günümüzde giriş seviyesi bisikletler (2000tl ve altı) genellikle hafiflik göz ardı edilerek toplanıyor. Bu yüzden gidon, gidon boynu sele borusu ve sele gibi donanımlar alüminyum seleflerine göre epey ağır olabiliyor. Parçalarda ortalama 100 gram tasarruf ettiğiniz zaman toplamda 400 gram kadar hafifleme sağlanacaktır.

4 Vites ve fren sistemi

Şimdiye kadar olan başlıkları yaptınız ve daha ileri gitmek istiyorsanız vites ve fren sistemine de el atabilirsiniz. Bu noktada en kolay yöntem eğer uygunsa vites sistemini tek yapraklı aynakola çevirmek olacaktır. Genellikle tek aynakol dişlisi ile ön aktarıcı, vites kablosu, ön vites kolu ve 3 adet çelik yapraktan kurtulursunuz. Tekli dişlinin genellikle 100 gram altında olduğunu düşünürsek ağırlık tasarrufu ciddi seviyelerde olacaktır. Peki şartlar neler? Vites sisteminiz tırmanışları karşılayabilmek için en az 10lu olmalı. Ayrıca kasetinizin büyük dişlisi de en azından 36t olmalı ki tırmanışlarda güçlük çekmeyesiniz. Vitesin dışında mekanik disk fren sistemini hidrolik olana çevirmek de belli bir oranda hafifliğe sebep olacaktır.

Bu yazımızda bisikletinizi ucuza nasıl hafifletebileceğinize değindik. Bu yöntemleri uygulayarak düşük bütçeler ile ağırlıktan tasarruf edebilirsiniz.

Sizin bisikletiniz kaç kilo? Yorumlarda görüşelim.

Yazar /

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın