Geçtiğimiz aylarda sizlere Tour de France’taki disk ve kumpas fren kazanma oranlarından bahsetmiştik. Instagram hesabımızda yaptığımız paylaşım sizlerden büyük ilgi görmüştü. Bu paylaşımda genel klasman kürsüsünde iki kumpas fren ve bir adet disk frenli bisiklet olduğunu söylemiştik. Nereye geldiğimizi tahmin etmiş olacaksınız artık açıklayabiliriz. Tour de France kürsüsündeki disk frenli bisiklet Richie Porte’nin Trek’iydi. Bu sayımızda Trek Madone SLR 6 Disc modelini inceliyoruz.

Trek yeni nesil Madone’u ilk tanıttığında kumpas frenli modeldeki kanatlar bir çok kullanıcıyı etkilemişti. Ardından disk frenli modelde bu kanatlara gerek kalmadığı için tasarımdan silindiler. Ancak ilk serideki Isospeed ve hava sürtünmesini azaltan tasarım yerini korudu. Trek Madone SLR 6 Disk ilk bakışta keskin hatları ve modern tasarımı ile dikkat çekiyor. İncelemesini yaptığımız gri renk ise bisikletlerde görmeye alışık olmadığımız cinsten. Yüksek profilli jant seti hava direncini kırmaya yardımcı oluyor.

Dilerseniz teknik detaylara bir göz atalım. 50-34 dişli aynakol 11-28 dişli kaset ile orta şekerli bir oran sunuyor. Baştan aşağı mekanik Shimano Ultegra R8000 serisi bulunan bisiklet aynı zamanda hidrolik disk frenlere ev de sahipliği yapıyor. Frenler önde ve arkada 160mm çapında rotorlara sahip. Soğutmalı balatalar ice tech rotorlar ile görevini sorunsuz yerine getiriyor. Kadro kablo konusunda önden arkaya tamamen entegre sisteme sahip. Açıkta hiç bir kabloyu görmüyorsunuz. Tekerlekler önde ve arkada 12mm çapındaki sokma miller ile kadroya kenetleniyor. 

Trek’e özel bar stop sistemi gidonun gereğinden fazla dönüp kadroya zarar vermesini engelliyor. Tek parça tasarıma çok benzeyen gidon görsel olarak temiz bir duruş sergiliyor. Bu gidon yekpare olmadığı için farklı geometri ayarlamalarını sadece gidon ya da gidon boynu değiştirerek daha ucuza yapabiliyorsunuz. 

Iso speed sistemini içeren sele borusu alışılmışın dışında tasarımı ile dikkat çekiyor. Temelde orta göbekten yukarı uzanan tek parça karbon üst boru ile buluştuğu yerde bir mesnete sahip. Bu sayede kadrodan bağımsız bir şekilde öne arkaya salınım yapabiliyor. Bu salınımın genliği ise kilonuza göre üst borunun altındaki sistem ile yapılabiliyor. 

Trek’in alt markası Bontrager ışık ve yol bilgisayarı sistemleri, sele ve gidon ile uyum içinde monte ediliyor. Aynı zamanda jant seti ve tekerlekler de bu markada tercih edilmiş. Bontrager Aeolus Comp 5 TLR jant seti alüminyum çember üzerine yapıştırılmış karbon fiber plaka ile yüksek profile kavuşmuş. Lastiklerde ise Bontrager R3 700×25 tercih edilmiş.

Teknik özelliklerin ardından sürüş deneyimine geçecek olursak; Trek Madone SLR 6 Disc tahmin edeceğiniz üzere oldukça sert bir bisiklet. Özellikle parke taşta sürüş yaparken böbrek taşı dökmeniz işten bile değil. Iso speed sistemi bu noktada sele konforu ile ön plana çıkıyor. Ancak gidondaki titreşim için yapılabilecek çok bir şey yok. Yüksek performanslı sürüşlerde gerek rüzgar sürtünme katsayısının düşüklüğü gerekse rijit kadro Trek Madone’u ön plana çıkarıyor. 

Bisiklete alışma safhasında ayakta yüksek tempolu bir depar ardından seleye oturunca ilk başta arka lastik patlamış gibi bir salınım hissettik. Arka tekere baktığımızda sorun olmadığını görünce acaba ne oldu sorusu ilk anda akla gelen şey oldu. Devamında ful süspansiyon bisikletlerden alışık olduğumuz bu salınımın iso speed sisteminden olabileceği aklımıza geldiğinde derin bir oh çektik. Evet sistem gerçekten efektif çalışıyor. Bisikleti sürerken kadrodan yankılanan yolun sesi insanı gaza getirmeyi başarıyor. 

Yüksek profil jantlar kadroyu destekliyor. Ancak bu set ile ilgili enteresan bir serzenişimiz olacak. Bisikleti yıkadıktan sonra garip bir şekilde ağırlaştığını fark ettik. Aynı zamanda da tekerleklerden su sesi geliyordu. Evet tahmin ettiğiniz gibi jantlar su dolmuştu. Setin yan profilindeki büyük delik suyun tahliyesinde bir miktar işe yararken suyun tamamını boşaltmamız epey uzun sürdü. Trek Madone SLR 6 Disc ile ilgili en ilginç düşüncemiz bu olsa gerek. Bu yüzden bisikleti yıkarken mümkünse jant setini nemli bir bez ile temizleyin. Aksi takdirde kendinizi jantların içindeki suyu boşaltmaya çalışırken bulacaksınız. 

Biz Trek Madone SLR 6 Disc’i beğendik. Savaş uçağına benzer tasarımı ile dikkatleri üzerinize toplayacağınızdan şüphe yok.