Orbea Orca M20iLTD

Son Güncelleme:

Ekim sayımızda uzun zamandır merak ettiğimiz bir İspanyol güzeli ile birlikteyiz. Orbea Orca M20iLTD incelememize hoş geldiniz. Orbea markasının kuruluşunun 1860 yılına dayandığını biliyor muydunuz? Fabrika kurulduğunda ilk zamanlarda silah üretiyor olsa da 1. Dünya Savaşı sonrasında 1930 yılıyla birlikte bisiklet üretmeye başlamışlar. O zamandan beri bisikletleri ile göz dolduran Orbea özellikle son yıllarda ülkemizde de oldukça sağlam bir yere sahip oldu. Özellikle sporculara verdiği destekler ile dikkat çeken Orbea’nın en önemli modellerinden birisi Orca’dır. Orbea’nın kullandığı karbon fiber örümleri OMR ve OMX olarak ikiye ayrılıyor. OMR normal modellerde kullanılırken daha rijit ve hafif olan OMX üst serilerde tercih ediliyor. İncelememizde gördüğünüz Orca M20iLTD modelinde OMX örümlü bir kadro yer alıyor.

Öncelikle donanım ile başlayalım. Bisiklette Shimano Ultegra Di2 hidrolik set kullanılmış. 53-39 oranında aynakol 11-28 kaset ile eşleştirilmiş. Bir miktar radikal oranlara sahip aynakol yokuşlarda iyi bir kondisyon istiyor. Hidrolik disk frene sahip bisiklet yavaşlama konusunda Shimano kalitesini konuşturuyor. Ice tech rotor ve balatalar titreşimsiz ve sessiz bir frenleme sağlıyor. Jant seti Mavic Aksium Disc, Vittoria Rubino 28c lastikler ile konforlu bir sürüşü garantiliyor. 

Gidon, gidon boynu ve sele borusu gibi donanımlar markaya özel parçalardan toplanmış. Modern yol bisikletlerinde görmeye alıştığımız gizli kablo sistemi Orca M20iLTD’de de yer alıyor. Kollardan yola çıkan kablolar gidonun içinden geçip gidon boynuna giriyor. Kadronun içinden yoluna devam eden vites ve hidrolik kabloları kadrodan tam gidecekleri yerlerde çıkıyor. 

Donanımdan bu kadar bahsettikten sonra muazzam OMX kadroyu anlatmaya başlayabiliriz. Kadro ağırlığı fabrika verilerine göre yaklaşık 830 gram.

Genel kullanıma göre tasarlanmış ve yeni tip arka üçgen ile aero özelliklere de göz kırpıyor. Sıkı örüm karbon fiber elyafları sayesinde oldukça rijit bir yapıya sahip. Maşada da OMX örümü kullanılmış, bu sayede rijit yapı ön tarafta da devam ediyor. 

Tırmanışlarda kendini özellikle gösteren bisiklet hızlı sürüşlerde 53 aynanın da desteğiyle adeta rüzgar gibi gidiyor. Maşanın aykırı dış bükey yapısı hava akışına katkıda bulunuyor. Disk fren sisteminin olmazsa olmazı sokma miller bu bisiklette de yer alıyor. Mandala sahip olmayan milleri sökmek için yanınızda alyan çakısı taşımak zorundasınız. Bu yüzden lastiğiniz patlarsa hazırlıksız yakalanabilirsiniz, haberiniz olsun. Vites sistemi sorunsuz bir şekilde görevini yerine getiriyor. 

Di2 sistemin bağlantı arayüzü alt borunun üst tarafında yer alıyor. Buradan şarj işlemini yerine getirebiliyor ve uyarıları görebiliyorsunuz. D yapıdaki sele borusu bir miktar esnemeye izin verse de kadronun rijit yapısı sürüşte kendini gösteriyor. Ancak bu performanstaki bir bisiklette şehir turu yapmak çok beklenen bir özellik olmadığı için göz ardı edilebilir durumda. 

Bisiklet boya konusunda dergi renklerimize sahip olduğu için ayrıca gönlümüzü fethetti. Ancak siz bisikleti alırken MyO sistemi ile dilediğiniz rengi seçebilirsiniz. Aynı şekilde donanımda da istediğiniz değişiklikleri yapabilmeniz Orbea’ya özgü özellikler. Son olarak kadroda diğer markalardan alıştığımız “Made in P.R.C” gibi bir ibare yerine tam tersine “Made in Spain” etiketi yer alıyor.

Son söz olarak eğer performansa önem veriyor, ömürlük iyi bir yol bisikleti istiyorsanız Orbea M20iLTD modeline bir göz atın diyoruz. Liste fiyatı 6.000 € olan bisiketi özelleştirerek fiyatını değiştirme şansına da sahipsiniz.

Kadro: Orbea Orca carbon OMX Disc, monocoque construction, HS 1,5″, BB 386mm, powermeter compatible, Rear Thru Axle 12x142mm, thread M12x2 P1, Speed release compatible dropout, internal cable routing, EC/DC compatible

Maşa: Orbea Orca OMX ICR fork 2020, full carbon, 1-1/8″ – 1,5″ tappered head tube compatible, Thru axle 12x100mm, thread M12x2 P1, Speed release compatible dropout.

Aynakol: Shimano Ultegra R8000 39x53t

Furş Takımı: Acros Alloy 1-1/2″ Internal Cable Routing

Gidon: OC2 Road Carbon, reach 80mm, drop 125mm

Gidon Boynu: Orbea ICR -8º

Vites Kolları: Shimano ST-8070

Frenler: Shimano R8070 Hydraulic Disc

Kaset: Shimano Ultegra R8000 11-28t 11-Speed

Arka Aktarıcı: Shimano Ultegra Di2 R8050 SS

Ön Aktarıcı: Shimano Ultegra Di2 R8050

Jant Seti: Mavic Aksium Disc

Lastikler: Vittoria Rubino G2.0 TLR 700x28c

Sele Borusu: Orbea Orca OMX SB0-25mm

Sele: Selle Italia SLR Boost SuperFlow L Manganese Rail

0
    0
    Sepetiniz
    Sepetiniz BoşMağazaya Git