Bütün bisikletler güzeldir, ancak bu konuğumuz diğerlerinden biraz daha alımlı gibi duruyor ne dersiniz? Karşınızda çok özel rengi ile Trek Domane SL5!

Trek bir süre önce Project One adı altında çok özel bir satış sistemini başlatmıştı. Bu sayede insanlara bisikletlerinin rengini bile kendilerinin belirleyebilmesine imkan vermişti. İncelemesini yaptığımız Domane SL5 bu özel renklerden birine sahip. Sedefli Mor rengi ile güneş altında ayrı bir duruşa sahip olan bu bisikletin teknik özellikleri ile başlayalım.

Bisikletin üzerinde hidrolik disk sistemli Shimano 105 R7000 set bulunuyor. 50-34 aynakol oranı 11-34 kaset oranı ile Trek Domane SL5 adeta bir dağ keçisi gibi tırmanıyor. Bisikletin kadrosu alışılagelmiş ebatlarda. 54 kadro için üst boru 54cm ve sele borusu 50cm. Kadronun furş takımı üstünde ve sele borusu kelepçe bölgesinde patentli IsoSpeed sistemi yer alıyor. Bu sistem sele ve gidonda hissedilen titreşimleri neredeyse sıfır seviyesine indiriyor. Vites ve fren kabloları tamamen kadro içinden geçiyor. Kadronun ve maşanın bacakları sokma mil standartında yapılmış. Bu sayede tekerlekler kadroya kesin bir şekilde bağlanıyor. Disk frenlerin ayrı bir sonucu ise kadro kaliper bağlantıları. Trek Domane SL5 düz bağlantı (flat mount) sisteme sahip. Bu sayede kolayca ayarlanan ve hafif frenlere sahip oluyorsunuz. Rotorlar önde ve arkada 160mm olarak tercih edilmiş. Bu sayede uzun inişlerde daha az öten frenlere sahip olacağınız garantilenmiş oluyor. 

Jantlar, tekerlekler, sele, gidon ve gidon bandı Trek’in kendi markası olan Bontrager seçilmiş. 700x32c ebatındaki tekerlekler modern 21mm genişliğindeki jantlara geçirilmiş durumda. Bu lastik ve jant setinin tubeless olarak da kullanılabilir olduğunu belirtmekte fayda var. Trek Domane SL5 farklı kadro boylarında donanımların da boyları değişiyor. 44cm ebatındaki bir kadroda kısa aynakol, 36cm genişliğinde gidon, 60mm uzunluğunda gidon boynu, kısa sele borusu ve küçük eller için özel vites/fren kolları yer alırken 58cm ebatındaki bir kadroda ona uygun uzunlukta donanımlara yer verilmiş. Bu fiyat seviyesinde olması gereken özellikler tam olarak bunlar oluyor.

Trek Domane SL5 detaya verilen önem ile ön plana çıkıyor. Alt borudaki suluk kafesinin altında yer alan gizli taşıma bölmesi, boyadaki kusursuzluk, IsoSpeed teknolojisi ve parçaların birbirine uyumu üst seviyede. 500 OCLV karbon teknolojisi sayesinde rijitliği konfora dönük kadro 32c lastikler ve IsoSpeed ile birleştiğinde çok ciddi rahatlık sağlıyor. Sürdüğünüz bisiklet konfor olarak adeta şehir bisikletlerini yakalıyor. Bu sayede uzun yollarda daha az yoruluyor eve döndüğünüzde daha az ağrı yaşıyorsunuz. Son sayılarımızda yol bisikletinde rahatlığa ve konfora önem veren bisikletleri incelediğimizi farketmişsinizdir. Önceleri insanlar şehir içi ulaşım için dağ bisikletleri alırlardı. Dişsiz lastikler ile modifiye edip kullanırlardı. Sonrasında şehir bisikletleri yaygınlaştı. Şu anda yeni bir geçiş aşamasındayız. Artık insanlar şehir bisikletleri yerine gerektiğinde Gran Fondolara da katılabilecekleri konforlu yarış bisikletlerini tercih ediyorlar. 

Trek Domane SL5 bu segmentin önemli örneklerinden. Bu olgunun farkında olan üreticiler de ciddi şekilde konforlu yol bisikletlerine eğilmiş durumdalar. Sürüş performansı olarak ortalama yol bisikletini rahatlıkla geride bırakan Domane aynı zamanda da görüntüsü ile gerçek anlamda baş döndürüyor. Şimdi de gelelim Trek Domane SL5’in kötü yanlarına. Bu kadar konfor kendini artan ağırlık olarak belli ediyor. Kadrodaki IsoSpeed sistemi alışılagelmiş eklemlere göre ek ağırlık anlamına geliyor. Büyük rotorlar ve 32c lastikler aynı şekilde kendini ağırlık olarak belli ediyor. Tüm bunların sonucunda Trek Domane SL5 9.5kg ağırlığı ile bir miktar hayal kırıklığı yaratıyor. 2990 euroluk fiyatı ile orta segmentte kendine yer buluyor. Bisikletlere internetten bakanlar için çok çekici gelmeyebilir ancak Domane SL5 güneş altında canlıyken gerçekten büyüleyici bir bisiklet.

Kadro:

500 serisi oclv karbon, ön ve arka isospeed, dahili depolama, konik kafa borusu, dahili kablo yönlendirme, 3s zincir tutucu, duotrap s uyumlu, çamurluk monteli, düz montaj diski, 142x12mm.

Boyut 44, 47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62. Domane sl karbon, konik karbon gidon, iç fren rotu, çamurluk monteli, düz montaj diski, 12x100mm aks boyunca.

Maşa:

Boyut 44, 47. Domane slr karbon, konik karbon gidon, iç fren yönlendirme, çamurluk montajları, yassı montaj diski, karbon düşmeleri, aks boyunca 12x100mm.

Döner Aksam

Ön göbek: Bontrager, sızdırmaz yatak, merkez kilit diski, aks üzerinden 100x12mm.

Arka göbek: Bontrager, sızdırmaz yatak, merkez kilit, shimano 11 vitesli freehub, aks üzerinden 142x12mm.

Jant: Bontrager affinity disk, tubeless hazır, 24 delikli, 21 mm genişlik, presta sibop.

Jant teli: 14g paslanmaz çelik.

Lastik: Bontrager R1 hard-case lite,60 tpi, 700x32c.

Vites Sistemi

Vites kolu: 

Boyut 44, 47, 50, 52 için: Shimano 105 R7025, kısa erişme kolu, 11 vites.

Boyut 54, 56, 58, 60, 62 için: Shimano 105 R7020, 11 hız.

Ön aktarıcı: Shimano 105 R7000, Direct-mount.

Arka aktarıcı: Shimano 105 R7000, Uzun bacak, maksimum 34t dişliyi destekler.

Aynakol:

Boyut 44, 47 için: Shimano 105 R7000, 50/34 (kompakt), 165mm uzunluk.

Boyut 47, 50, 52 için: Shimano 105 R7000, 50/34 (kompakt), 170mm uzunluk.

Boyut 54, 56 için: Shimano 105 R7000, 50/34 (kompakt), 172,5 mm uzunluk.

Boyut 58, 60, 62 için: Shimano 105 R7000, 50/34 (kompakt), 175mm uzunluk.

Orta göbek: Praxis, t47 dişli, iç yatak.

Kaset: Shimano 105 hg700-11, 11-34, 11 speed.

Zincir: Shimano 105 hg601, 11 speed.

Parçalar

Sele: Bontrager Arvada comp, 138mm genişlik.

Sele Borusu:

Boyut 44, 47, 50, 52, 54, 56 için: Bontrager karbon iç seatmast kapağı, entegre ışık montajı, 20mm ofset, kısa uzunluk.

Boyut 58, 60, 62 için: Bontrager karbon iç seatmast kapağı, entegre ışık montajı, 20mm ofset, uzun boylu.

Gidon: 

Boyut 44, 47 için: Bontrager comp vr-s, alaşımlı, 31,8 mm, 81 mm’lik ulaşma, 118 mm’lik damla, 36cm genişlik.

Boyut 50 için: Bontrager comp vr-s, alaşımlı, 31,8 mm, 81 mm’lik ulaşma, 118 mm’lik damla, 38cm genişlik.

Boyut 52 için: Bontrager comp vr-s, alaşımlı, 31,8 mm, 81 mm’lik ulaşma, 118 mm’lik damla, 40cm genişlik.

Boyut 54, 56 için: Bontrager comp vr-c, alaşımlı, 31.8 mm, 100 mm’lik erişme, 124 mm’lik damla, 42cm genişlik.

Boyut 58, 60, 62 için: Bontrager comp vr-c, alaşımlı, 31.8mm, 100mm erişimli, 124mm damla, 44cm genişlik.

Gidon bandı: Bontrager supertack mükemmel bant.

Gidon Boğazı: 

Boyut 44 için: Bontrager elite, 31.8mm, blendr uyumlu, 7 derece, 60mm uzunluk.

Boyut 47 için: Bontrager elite, 31.8mm, blendr uyumlu, 7 derece, 70mm uzunluk.

Boyut 50 için: Bontrager elite, 31.8mm, blendr uyumlu, 7 derece, 80mm uzunluk.

Boyut 52, 54 için: Bontrager elite, 31.8mm, blendr uyumlu, 7 derece, 90mm uzunluk.

Boyut 56, 58 için: Bontrager elite, 31.8mm, blendr uyumlu, 7 derece, 100mm uzunluk.

Boyut 60, 62 için: Bontrager elite, 31.8mm, blendr uyumlu, 7 derece, 110mm uzunluk.

Fren: Shimano 105 hidrolik disk, düz montaj.

Fren rotoru: Shimano sm-rt70, 160 mm, merkez kilit.