Daha önce Wilier Cento10PRO incelemesi yapmıştık. Ramato rengine bayılmıştık. Bu sefer roubaix yollarına uygun tam bir uzun yol bisikleti olan Wilier Cento10NDR ile karşınızdayız. Bu bisiklet arka kısmında yer alan amortisör sistemi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Gelin önce teknik veriler ile incelememize başlayalım.

İncelemesini yaptığımız Wilier Cento10NDR Shimano Ultegra Di2 sistem ile geliyor. Grupsetin kontrol kutusu ve şarj girişi gidonun sağ kolunun tıpasında yer alıyor. Bu özelliği Cento10PRO’da da oldukça beğenmiştik. Frenler direkt bağlantı sisteminde çift pivot ile kadroya vidalanıyor. Bu sistem sayesinde hem daha kalın lastikleri kullanabiliyorsunuz hem de fren gücü bacaklara daha iyi yayılıyor. Bu noktada kadro ile ilgili önemli bir detay dikkatimizi çekiyor. Çift pivot fren bağlantısı dışında aynı zamanda düz bağlantı sistemi kaliper yuvaları da Cento10NDR kadrosunda yer alıyor. Aynı zamanda kadro ve maşanın bacak uçları QR sistemden sokma mil sistemine de çevrilebiliyor. Yani kısaca bu kadroyu dilerseniz jant setinizi değiştirip disk fren ile de kullanabiliyorsunuz. Tüm kablolar kadronun içinden geçiyor. Pressfit orta göbek 50-34 oranındaki Ultegra aynakola ev sahipliği yapıyor. 11-30 kaset oranı ile en düşük vitese aldığınızda çoğu yokuşu rahatlıkla tırmanabilirsiniz. 

Kadronun arka üçgeni ile sele borusunun birleşim kısmında Actiflex isimli bir sönümleme sistemi yer alıyor. Küçük bir mesnetin arasına üç farklı sertliğe sahip elastomerden istediğinizi takıp ağırlığınıza veya istediğiniz sertliğe uygun bir esnemeye sahip olabiliyorsunuz. Bu sayede bozuk yollar için özel bir silaha sahip oluyorsunuz. Ciddi tırmanışlarda kadrodaki esnemeyi hissedebilmeniz konfor karşısında verilen bir bedel oluyor. Mavic Cosmic Pro karbon jant seti Mavic Yksion  Pro 700x28c lastikler ile yer ile bağlantınızı sağlıyor. Tüm bunlara ek olarak gidon ve gidon boynu Wilier’in kendi üretimi Barra serisinden kullanılmış. Wilier Cento10NDR toplam 7,8kg ağırlığı ile göz dolduruyor. Kadronun işçilik kalitesi üst düzeyde. Gerek boyadaki temizlik gerekse birleşim noktalarının işçiliği bunun göstergesi.

Şimdi gelelim Wilier Cento10NDR ile ilgili görüş ve deneyimlerimize. Öncelikle renk paleti ve görüntü olarak çok güzel bir bisiklet olduğunun altını çizelim. Sürüş esnasında jant setinin hafifliği ani hızlanmalara büyük katkıda bulunuyor. Bisikletin karbon kadro ve maşa setinin hafifliğe ve rijitliğe katkısı büyük. Aynı zamanda Actiflex sisteminin gerçekten işe yaradığını üstüne basarak ifade etmeliyiz. Özellikle soğuk asfaltta yerden gelen titreşimi büyük ölçüde yok ediyor. Tüm bunların yanında kadronun hem kumpas hem de disk fren uyumlu olması ileride disk fren takarım diye düşünenler için büyük artı. Alın borusunun uzunluğu ve geometrisi bisikleti dayanıklılık kategorisine sokuyor. Son zamanlarda konfora ve uzun yola yönelik yol bisikletlerindeki çeşit artışı bizlere daha çok seçenek olarak dönüyor. Wilier Cento10NDR de bu sınıftaki dikkat çeken bisikletlerden biri. 

Bisikletin en büyük eksisi olarak yüksek fiyatını gösterebiliriz. Eğer fiyat sorun değil diyorsanız ve uzun sürüşlerde rahatlık istiyorsanız Wilier Cento10NDR sizin için biçilmiş kaftan.

Grupset: Shimano ULTEGRA DI2 8050

Kadro: Carbon Monocoque 60TON + S.E.I. FILM, Ağırlık: 1190 G ± 5%

Maşa: Carbon Monocoque 60TON, Ağırlık: 390 G ± 5%

Jant Seti: Mavic Cosmic Pro Carbon UST /

Lastikler: Mavic Yksion Pro UST, 700 x 28 mm

Gidon: Barra H-Bar, Ağırlık: 240 G ± 5%

Furş Takımı: FSA

Vites/Fren Kolları: Shimano ULTEGRA R8050

Frenler: Shimano ULTEGRA R8010 DIRECT MOUNT

Ön Aktarıcı: Shimano ULTEGRA R8050

Arka Aktarıcı: Shimano ULTEGRA R8050

Aynakol: Shimano ULTEGRA R8000 50/34T*

Orta Göbek: Shimano ULTEGRA Pressfit

Kaset: Shimano ULTEGRA R8000 11/30T

Zincir: Shimano ULTEGRA R8000

Sele: Astute Star Lab

Sele Borusu: Ritchey PRO Carbon 27,2 MM