Seçtiğimiz sayımızda Bisan All Trail Gravel modelini incelemiştik. Oldukça memnun kaldığımız bu bisikletin ardından mart sayımızda elektrikli olan kardeşi Bisan E-Gravel’i inceliyoruz. 

Bisan E-Gravel alüminyum kadro ve karbon maşaya sahip. Kadroyu ilk bakışta karbon sanabilirsiniz. Bunun sebebi gizli kaynak teknolojisinin kullanılmış olması. Kaynak noktaları özenle temizlenip üzerine boya atıldığı için özellikle kadronun ön tarafında hiç bir pürüz gözükmüyor. Maşa All Trail modelinde olduğu gibi tamamen karbon fiberden üretilmiş. Tüm kablolar kadro ve maşanın içinden geçiyor. Kısaca E-Gravel’da modern bir tasarım hakim. Bisiklette kullanılan donanımın tamamı Shimano’dan geliyor. Shimano RS171 sokma milli jant seti Michelin Power Gravel 700x38c lastikler ile donatılmış. 1×11 Shimano GRX grupsetin yer aldığı E-Gravel aynı zamanda hidrolik disk frenlerle geliyor. 

Genel donanıma bir bakış attığımıza göre Shimano Steps E-7000 motora geçebiliriz. Shimano E-7000 motorunu ilk kez 2018 yılında tanıttı. O zamandan beri üst-orta segment bisikletlerin çoğunda bu motor kullanılıyor. 25km/s hıza kadar güç desteği vaat ediyor ve gidondaki ekranı sayesinde binicinin ihtiyacı olan tüm bilgileri sunuyor. Ekranın sağ tarafındaki düğme ile üç adet mod arasından dilediğinizi seçebiliyorsunuz. Bisan E-Gravel batarya üstündeki soket ile şarj ediliyor. 60NM, 250W güç sunabilen motor 504Wh değerindeki bataryası ile size bir sürüşü rahatlıkla çıkartıyor.

Bisan E-Gravel sürmesi epey zevkli bir bisiklet. Hali hazırda çabuk ivmelenen, ince tekerlekleri sayesinde yormayan bir bisiklete elektrik motoru takılınca eğlence kaçınılmaz oluyor. Eğim ne olursa olsun rahatlıkla tırmanmaya devam edebiliyorsunuz. Motorun ayarlarını Shimano’nun E-Tube uygulaması ile rahatlıkla yapabiliyorsunuz. Bu uygulamayı telefonunuza yükledikten sonra Bluetooth ile cihaza bağlanıp basit arayüz ile işlemlerinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Aynı zamanda sistemi evinizdeki bilgisayarınza da bağlayıp gerekli olduğu durumlarda güncellemeleri ve daha detaylı ayarları yapabiliyorsunuz. 

Sonuç olarak Shimano elektrik motorlarında uzun zamandır sahne alıyor. Bugüne kadar epey veri topladılar ve aynı zamanda epey problem çözdüler. Bu yüzden Bisan’ın Shimano Steps seçimi yerinde olmuş diyebiliriz. Testlerimiz sırasında biz de herhangi bir sorun yaşamadık diyebiliriz.

Bisan E-Gravel şu anda sadece 52cm kadro boyu ile satışa sunulmuş durumda. Bu kadro boyu belli ayarlar çerçevesinde ortalama bir kitleye hitap ediyor. 14,750TL’lik fiyatı rakiplerine göre hatırı sayılır miktarda avantaj sağlıyor. 

Kadro: Alloy 6061

Kadro Ölçüsü: 52 cm

Maşa: Carbon

Jant: SHIMANO, WH-RS171

Lastik: CST (700x38C)

Zincir: SHIMANO, CN-E8000-11

Fren Sistemi: SHIMANO, GRX BR-RX400 – Hidrolik Disk/Hydraulic Disc

Vites Kolu: 1×11 VITES

Ruble: SHIMANO, 105 CS-HG700 (11S) (11-34 T)

Arka Aktarıcı: SHIMANO, GRX RD-RX810

Ön Jant Göbeği: SHIMANO, WH-RS171

Arka Jant Göbeği: SHIMANO, WH-RS171

Aynakol: SHIMANO, STEPS E8000 SM-CRE80 (47 T)

Motor: SHIMANO, STEPS E7000

Gidon: PRO

Gidon Boğazı: PRO

Furş Takımı: NECO

Sele: SELLE ROYAL

Sele Borusu: ENRICO

Pil: LITHIUM ION, BT-E8010, 504Wh

Fren & Vites Kolu: SHIMANO, GRX ST-RX600 (1×11)