Aralık ayında Cycleurope 2020 lansmanında Bianchi gravel modellerine rastlamıştık. Oldukça dikkatimizi çeken bu bisikletlerden Bianchi Via Nirone 7 Allroad modelini inceleme fırsatına sonunda eriştik.

Gravel bisikletler temel olarak yol seçmeden ve konfordan ödün vermeden uzun yollar sürebileceğiniz ulaşım araçlarıdır. Gravel kelime anlamı olarak Türkçe’de “çakıl”ın ingilizce karşılığıdır. Bu yüzden genel kanı bu bisikletlerin arazi sürüşüne uygun olduğudur. Bu bisikletler yukarıda söylediğimiz gibi her yola gelen konforlu ve enerji aktarımı yönünden verimli araçlardır.

Bianchi büyük deneyimini Via Nirone 7 Allroad’da da konuşturmuş. Kadro alüminyum alaşımdan yapılmış. Özellikle üst borunun sele borusuna bağlanan kısmında efsanevi Alikut’un izlerini görmek mümkün. Maşa karbondan imal edilmiş. Ön ve arka jantlar sokma miller ile kadroya bağlanıyor. Bundan sonra büyük ihtimalle QR bağlantısını çok daha az göreceğiz. Kablolar kadro ve maşanın içinden geçirilmiş. Ön ve arka çatallarda bagaj için montaj yerleri bulunuyor. Gidonun dropları gravel bisikletlerde görmeye alıştığımız şekilde dışa doğru bükük geometriye sahip. Bu sayede gidona asacağınız çantadan etkilenmiyor ve aynı zamanda droplar da daha geniş tutuş imkanına sahip oluyorsunuz. Sele borusu 31.6mm çapında. Sele borusunun kalın olması rahatlıkla çanta asabilmenize yarıyor. Bisikletin boya kalitesi ve grafikleri üst düzeyde. Fren kaliperleri kadroya yeni sistem düz bağlantı ile yerleşiyor. 

Bisiklette Shimano’nun gravel bisikletleri için özel geliştirdiği GRX grup seti bulunuyor. 2×10 orana sahip dişliler önde 46×30 arkada ise 11-34 ile her yokuşu çıkabilmenizi sağlıyor. Bisiklet eşya yüklüyken ihtiyacınız olan frenleme gücü hidrolik disk frenler ile sağlanıyor. Ön ve arkada 160mm ebatlarında diskler Shimano’nun sorunsuz sistemi ile harikalar yaratıyor. Gidonda Bianchi’nin kendi üretimi mantar bant kullanılmış. Kalın yapısı sayesinde konforlu sürüş sağlıyor. Jant setinde kullanılan Alexrims çemberler Kenda lastikler ile birleşince kaliteli bir sürüşü garantiliyorlar. 700x35mm ebatındaki lastikler bozuk zeminlerde titreşimi oldukça iyi emiyor.

Bianchi Via Nirone 7 Allroad dağ bisikletini andıran geometrisi ile çok rijit bir yapıya sahip. 3 kere dipçiklenmiş alaşım kadro pedala ne kadar güçlü basarsanız basın tüm gücü zemine aktarıyor. Özellikle yüklü tırmanışlarda bu özellik büyük önem taşıyor. Shimano Hollowtech teknolojisine sahip GRX aynakol rijitliğe katkı sağlıyor. Via Nirone ile tırmandıkça tırmanasınız gelecek. 160mm frenler 35mm lastikler ile frenleme gücü ile rahatlıkla baş ediyor. Ani duruşlar tehlike olmaktan çıkıyor. İncelemesini yaptığımız model mat siyah üzerine grafikler ile oldukça şık duruyor. Aynı modelin bir de celeste renk seçeneği var ki apayrı bir güzelliği var. Çok yeni bir sınıf olan gravelin ülkemizde hızla yaygınlaşacağını düşünüyoruz. Eğer siz de şehir içinde kullanışlı, uzun turlara gidebileceğiniz güzel bir bisiklet istiyorsanız Bianchi Via Nirone 7 Allroad’a göz atmalısınız.

Kadro ölçüleri: 470 500 530 550 570 590 610 630 

Kadro: VIA NIRONE 7 ALLROAD

Maşa: BIANCHI CARBON 1.1/8″, THRU AXLE 12X100MM

Furş Takımı: FSA NO.8B/ZS4D 

Vites Kolu: SHIMANO GRX 400 ST-RX400 2X10SP 

Arka Aktarıcı: SHIMANO GRX 400 RD-RX400 SHADOW+ DESIGN 10SP 

Ön Aktarıcı: SHIMANO GRX 400 FD-RX400 

Aynakol: SHIMANO FC-RX600 46X30T 

Zincir: SHIMANO CN-HG54 10SP 

Kaset: SHIMANO CS-HG500-10, 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34T 

Frenler: SHIMANO BR-RX400 

Jant Seti: REPARTO CORSE CDX22 DISC 

Arka Göbek: FORMULA RXC-142S ROAD DISC 

Ön Göbek: FORMULA CL-712 ROAD DISC 

Tekerlekler: KENDA HAPPY MEDIUM 700X35 

Gidon Boynu: REPARTO CORSE ALLOY 6061, RISE +/-7°

Gidon: REPARTO CORSE ALUMINUM 6061, REACH 70MM, FLARE ANGLE 16°, DROP CC 130MMX42/44CM

GRIPS: CORK W/BIANCHI LOGO

Sele Borusu: REPARTO CORSE AL6061 SHAFT, ALLOY HEAD, 15MM OFFSET, 31.6MM, LENGTH: 350MM

Sele: SELLE ROYAL SR 2302HRN

Rotorlar: SHIMANO SM-RT64, 160MM