Yukarı

Bisan All Trail

Son birkaç yıldır görmeye başladığımız Gravel adında bir bisiklet türü var. Bisiklet türlerine aşina olanlar bu bisikletleri Cyclo Cross (CX) türüne benzetseler de aralarında ciddi farklar var. Gravel adı verilen bu bisikletler genel kanı olan toprakta gider düşüncesinin aksine esasen her yolda gidebilen tur bisikleti olarak tanımlanıyor. 

Gravel ve CX bisikletlerinin arasında farklılıklar bulunuyor.

– Kadroların tekerlek açıklıkları CX bisikletlerde UCI kurallarına göre 32mm’yi aşamıyor. Ancak Gravel modellerde bu boşluk en az 40mm olarak tanımlanıyor. Bunun sebebi rahat sürüş için daha geniş tekerleklerin kullanılabilmesini sağlamak.

– CX bisikletler müsabakalarda dar dönüşleri yapabilmeleri için kısa arka üçgenlere sahiptir. Gravel bisikletler ise dengeli sürüş için uzun arka üçgene sahiptir. Bu sayede binicisini yormadan uzun mesafe alınabilmesini sağlar.

Bunların dışında donanım ve geometri olarak ufak farklara daha sahiptir.

Gravel bisikletinin ne işe yaradığını tam olarak anladığımıza göre Bisan All Trail’e geçebiliriz. Bisan’ın 2020 lansmanından beri merak ettiğimiz Bisan All Trail’e sonunda binme fırsatı bulduk. Bisiklet ile ilgili deneyimlerimize geçmeden önce teknik özelliklere bir göz atalım. All Trail, alüminyum kadroya ve tamamı karbon maşaya sahip. Kablolar kadronun içinden geçiyor. Aynı zamanda ön fren kablosu da maşanın içinden geçiyor. Bu sayede genel olarak derli toplu bir tasarıma sahip. Vişne çürüğü ile kahverengi arası göz alıcı bir renge sahip. Kadro şu anda 52 ve 54cm’lik iki boyda satın alınabiliyor. Maşa ve arka üçgende bagaj bağlayabilmek için vidalar yer alıyor. Shimano jant seti önde ve arkada sokma mil ile kadroya bağlanıyor. Shimano GRX fren kaliperleri alışılagelmiş post-to-post şeklinde kadroya ve maşaya sabitleniyor. Bisikletin üzerinde gelen furş kapağı iki kademeli, bu sayede gidon boynunu performans sürüşü için dibe kadar indirebiliyor ya da konfor için yükseltebiliyorsunuz. 

Fotoğraflarda uzun kapağı takılıyken görebilirsiniz. Shimano’nun geçtiğimiz yıl satışa sunduğu GRX grupsetin 2×11’li sürümü Bisan All Trail’de yer alıyor. Vites geçişleri kusursuz, ayrıca arka aktarıcıdaki kilit sistemi ile bozuk zeminde zincir sesi duymak imkansız. Bisiklette kullanılan Shimano WH-RS 370 jant seti oldukça dayanıklı. Aynı zamanda tubeless lastik kullanımına imkan sağlıyor. Gidon farklı şekli ile dikkat çekiyor. Bu şeklin sebebini merak edenler olabilir, hemen açıklayalım. Yazının başında bahsettiğimiz gibi Gravel bisikletler her zeminde gidebilen tur bisikletleri olarak tasarlanmıştır. Bu yüzden mümkün olan her yere çanta bağlamak önemli bir özellik olacaktır. Gidon önüne de çanta asmak bu özelliklerden biridir. Ancak gidona asacağınız çanta droplardan tutmanızı engelleyecektir. Bu sebepten gidonun uçları dışa doğru açılandırılmıştır. Tabiki başka sebepler de olabilir ancak başlı başına bu sebep de açıklamaya yeterli olacaktır. 

Bisan All Trail’i öncelikle şehirde sürdük. Yol bisikletine yakın atikliğe sahip olduğunu gözlemledik. Pedala verdiğiniz gücü aynen tekerleklere aktarabiliyor. Tam hızlanmışken yoldaki bozuklukları fark ettik ancak artık çok geçti. Frene basmak yerine üstünden geçtik. İşte tam burada Gravel bisikletin aslında ne işe yaradığını anlamış olduk. Bisiklet hem yol bisikleti gibi verimli hem de bozuk yollardan daha az etkileniyor. Aslına bakarsanız tur bisikletleri uzun zamandır drop gidonlarla üretiliyor. Fakat oldukça pahalılar ve özel markalarda üretiliyorlar. Gravel bisikletler ile bu tarz bisikletler artık yaygınlaşacak gibi gözüküyor. Hatta insanların şehir bisikleti yerine Gravel bisikletlere yönelebileceklerini düşünüyoruz. 

Şehirde işimiz bittikten sonra dağ yollarına çıkmaya karar verdik. lastiklerin havasını bir miktar indirip stabilize yollara girdik. Tamam bir dağ bisikleti kadar konforlu sürüşü olmayabilir ancak düz yolda bu denli rahat giden bir bisikletin dağ yollarında da sorun yaşatmadan ilerleyebiliyor olması büyük bir gelişme olabilir. Ayrıca frenlerin uzun inişlerde sorun yaratmaması ve aynı zamanda toprakta kaymadan ve tehlike yaşamadan ilerleyebiliyor olmak da büyük bir artı. Açıkçası Bisan All Trail’i oldukça beğendik. Hatta şehir içi ulaşım ve hafta sonu turları için biçilmiş kaftan olduğunu düşünüyoruz. Bisan All Trail’in 2020 yılı için satış fiyatı 7,850tl olarak açıklanmış durumda. 

KADRO: Alloy 6061 

KADRO ÖLÇÜSÜ: 52 cm/54 cm 

MAŞA: Karbon

JANT: SHIMANO, WH-RS370 

LASTİK: CST (700x38C) 

ZİNCİR: SHIMANO, 105 CN-HG601-11 

FREN SİSTEMİ: SHIMANO, GRX BR-RX400 – Hidrolik Disk/Hydraulic Disc 

VİTES KOLU: 2×11 VİTES 

RUBLE: SHIMANO, 105 CS-HG700 (11S) (11-34 T) 

ÖN AKTARICI: SHIMANO, 105 FD-R7000 

ARKA AKTARICI: SHIMANO, GRX RD-RX810 

ÖN JANT GÖBEĞİ: SHIMANO, WH-RS370 

ARKA JANT GÖBEĞİ : SHIMANO, WH-RS370 

AYNAKOL: SHIMANO, GRX FC-RX600 (46-30 T) 

ORTA GÖBEK : SHIMANO, GRX FC-RX600 

GİDON: PRO 

GİDON BOĞAZI: PRO 

FURŞ TAKIMI: NECO 

SELE: SELLE ROYAL 

SELE BORUSU: ENRICO 

FREN KOLU & VİTES KOLU: SHIMANO, GRX ST-RX600 (2×11) 

AĞIRLIK (Kg.): 10,68

Yorumlar

  • Kenan yıldız
    12 Mart 2020

    Asgari ücretin 3000 lira bile olmadığı bir ortamda yerli bir bisikletin 8000 lira cıvarında olması bana halen tuhaf geliyor. ingiltere’de 800 pound bu ayar bir bisiklet ama orada bir emekli, 2 tane alır o bisikletten istese… Mali yapımızın bozukluğu, sanayiden sosyal hayata kadar her konuda ciddi bir sorun.

  • Tunahan Kayak
    14 Mart 2020

    bisikletin hiçbir yerde doğru dürüst fotoğrafı yok. Videonuzda keşke biraz uzun olsaydı fotoğraflarda fazla olsa daha iyi olurdu. Elinize sağlık ben yazınızı beğendim. bu bisikletin de şu an fiyatı diğer markalara nazaran uygun gibi umarım böyle olur.

  • Özgür
    27 Haziran 2020

    neden kimse all trail eco dan bahsetmez, ne günaho var bisikletin allah aşkına..!

  • Mehmet Ali
    19 Eylül 2020

    Üzerindeki 38 mm lastikler kadroyu ve maşayı neredeyse doldurmuş gibi, acaba daha büyük lastikler takılabilir mi? Sizin de dediğiniz gibi bir gravel bisikletin en azından 40 mm açıklığa sahip olması lazım diye düşünüyorum ama burada 38 maksimum gibi görünüyor.

Yorum Yap