Shimano uzun zamandır elektrikli bisikletler için motor üretiyor. Üst seviyede E8000 modeli ile mücadele eden marka özellikle geçtiğimiz yıl rekabette geri kalmaya başlamıştı. Uyumluluk ve güvenilirlik açısından markalar E8000 kullanmaya devam etmiş olsalar da artık yeni modelin zamanı geldi de geçiyordu. 2020 başlarında dedikodular gelmeye başlamıştı. Yeni motoru görmek ise Ağustos ayına nasip oldu. Shimano büyük yenilikler ile rekabete adeta parende ve saltolar ile tekrar dahil oldu diyebiliriz. Peki neden böyle düşünüyoruz? Hemen anlatalım;

Yeni motor öncesine göre hem daha hafif, hem daha güçlü, hem daha az sürtünmeye sahip hem de daha sessiz. Eski model 2.88kg ağırlığındayken yeni model 2.57kg ağırlığa sahip. Bu hafiflemenin en büyük kaynağı alüminyum yerine magnezyum kullanılan parçalar olarak gözüküyor. Magnezyum korozyona da alüminyuma nazaran daha dayanıklı. 

Eski model 70Nm torka sahipken yeni model %21’lik artış ile 85Nm torka sahip. Tam gücü her zaman kullanma şansınız olmadığı göz önüne alındığında aslında gereksiz gibi gözükse de, daha güçlü motor ortalama kullanımda daha az enerji tüketen motor olarak düşünülebilir. 

Yeni motorda sürtünme ile kaybedilen enerji de yeni dişli ve keçe sistemi ile %36 oranında düşürülmüş durumda. Bu sayede pil tüketimi düşmesi ile birlikte motor desteğinin bittiği 25km/s hızın üzerinde pedallamanız da rahatlayacak. İlk başta çok önemli değil gibi gözükse de aslında öyle değil.

Bisikletin herhangi bir yerinden gelen çıtırtı ve sürtme seslerinin kadrodan yankılanarak ne kadar arttığını bilirsiniz. Elektrikli motorların da sesleri kadrodan yankılandığı için epey rahatsız edici olabiliyor. Shimano yeni EP8 ile motor sesini büyük ölçüde azalttığını söylüyor. 

Yeni motor eski nesle oranla küçülmüş durumda. Özellikle alt kısımdan traşlanan malzeme sayesinde bisikletlerin yer ile mesafesi artmış olacak. Tüm bunlar olurken bağlantı şekli aynı kalan motor E8000 uyumlu kadrolara aynı şekilde monte edilebiliyor.

Yeni motor yazılımsal olarak da ciddi düzenlemeler görmüş durumda. Eski motorda en güçlü modda kullanırken ani gelen güç desteği EP8 ile yumuşamış durumda. Bu sayede patikada tırmanış yaparken arka tekerleğin kontrolden çıkmasının önüne geçilmiş oluyor. Yeni yazılım ile daha çok ayara erişebiliyorsunuz.

Yurtdışındaki bazı kaynaklarda hafifleyen ve sürtünmesi azalan dişli kutusunun değişken yüklerde takırdadığının söylendiğini gördük. Yaptığımız denemelerde herhangi bir problem yaşamadığımızı belirtmek isteriz. Eğer deneme imkanınız varsa kesinlikle Shimano EP8 sürme fırsatını kaçırmayın. Daha da önemlisi elektrikli bisiklet almayı düşünüyorsanız 2021 model EP8’li modellere bakmanızı önemle tavsiye ediyoruz.