Yukarı

Bisan MTC 7900 İnceleme

Uzun zamandır bir dağ bisikleti incelememiştik. Şu anda bildiğiniz üzere sosyal mesafeyi korumak ve covid-19’dan korunmak için insanlarla temas kurmamak gerekiyor. Bisiklette bunu yapmanın en kolay yolu yalnız başına dağ bisikletine binmek olarak görülebilir. Sonuç olarak dağda insanlarla karşılaşmak diğer disiplinlere göre daha zor. Mayıs sayımızda konuğumuz Bisan MTC 7900. Kendisi Bisan’ın en üst seviye XC dağ bisikleti. Karbon kadrosu ve yüksek donanımı ile dikkatleri üzerine toplamayı başarıyor. Haydi bakalım, teknik özelliklerle başlıyoruz.

Bisan MTC 7900 baştan aşağı karbon fiber kadroya sahip. Pressfit orta göbeği, entegre furş yatağı, kadro içinde ve dışında kullanılabilen çeşitli kablo kılavuzları ve sokma mili ile oldukça modern özelliklere sahip. Aynı zamanda geometrisi de 2020’ye yakışır özelliklere sahip. Üst borunun alçak olması ve sele borusuna destek için ek bir atkı olması modern dağ bisikletlerinin özelliklerinden. Maşa olarak SR Suntour Raidon Air tercih edilmiş. Bu maşa havalı olduğu için kilonuza göre ayarlayıp rahat sürüş gerçekleştirebiliyorsunuz. 130mm çalışma mesafesine sahip maşa aynı zamanda gidondan kilitleme ve rebound gibi özelliklere sahip. Jant setleri özel olarak toplanmış. Göbeklerde Shimano Deore XT kullanılırken çemberlerde Alexrims MD19 görülüyor. Centerlock bağlantısına sahip göbeklere Shimano SM-RT81 rotorlar takılmış. Bu rotorlar Shimano’nun uzun yıllardır kullandığı ve yenilemeye gerek bile duymayacağı seviyede kaliteye sahip. 

Frenlerde 8000 serisi Shimano Deore XT kullanılmış. Arka frenin kablosu kadronun içinden geçirilmiş. Aktarma sistemi baştan aşağı Shimano Deore XT. Arkadaki 11’li kaset 11-42 oranında ve önde ikili sistem aynakol ile kullanılmış. Aynakolun 26-36 oranı normalde tekli sistemlerde kullanılan dişlerin hemen üstü ve hemen altı olarak tarif edilebilir. Kısaca bu set ile tırmanamayacağınız yokuş yok diyebiliriz. Shimano’nun kilit sistemine sahip arka aktarıcı görevini layığıyla yerine getiriyor. Arkada süspansiyon olmaması sebebiyle bu kilit sistemi büyük önem kazanıyor. Geri kalan gidon, gidon boynu, sele borusu ve sele donanımı tamamen Shimano’nun PRO serisinden özenle seçilmiş. Tam model ve teknik verileri için teknik tablomuza bakabilirsiniz. 

Bisan MTC 7900 ile ilgili deneyimlerimize geçmeden önce günümüzde dağ bisikletinden neler bekleniyor önce buna biraz değineceğiz. Sürekli modern geometriden bahsediyoruz, peki nedir bu? Parkurlar ve müsabakalar yıllar geçtikçe değişiyor. Zamanla sporcuları daha çok yoracak ve yıpratacak sertlikte parkurlar tasarlanıyor. Bu parkurları gören kişiler aynı sürüşleri yapabilmek istiyorlar. Ancak profesyonel sporcuların sahip olduğu kondisyon ve teknik çoğu kişide yok. Bu noktada iş bisiklet ve donanıma düşüyor. Bir sporcunun 80mm maşa ile geçtiği yerden amatör bir sporcu 120-130mm maşa ile geçebiliyor. Ancak bisikletin önünün yükselmesi tırmanış performansını etkiliyor. Dik tırmanışlarda dengesizleşen bir bisikleti kimse istemez. Bu yüzden kadro geometrisi çok ama çok önemli bir hal alıyor. Hem tırmanan hem de inen bir bisiklet yapmak için ciddi matematiksel ve fiziksel hesaplar gerekiyor. 

Sonuç olarak bisikletin bağlı olduğu iki sabit olan insan ve fizik kurallarını hesaba katarak yapılacak değişiklikler ile günümüzün modern dağ bisikletleri ortaya çıkıyor.

Peki bunları neden anlattık? Bisan MTC 7900 her ne kadar XC yani cross country bisikleti olarak gözükse de geometrisi ve donanımı sayesinde çoğu sürüş tarzına uyum sağlayabilecek bir bisiklet. İlk başta 130mm maşa tırmanış performansı konusunu düşündürmüştü. Ancak ilk parkur sürüşünde bunun sadece bir önyargı olduğunu anladık. Bisan MTC 7900’ün ön tarafı adeta yere bağlıymışçasına tırmanıyordu. Neredeyse %529 orana sahip alt üst diş farkı ile kondisyonunuz olmasa bile çoğu yokuşu tırmanabiliyorsunuz. Kadronun rijitliği ve maşanın kilitlenmesi bu konuda çok büyük artılardan. Bisikletin bizi en şaşırtan özelliği ise iniş yeteneği oldu. Bozuk zeminde yüksek hızlarda çok dengeli bir sürüşe sahip. Özellikle zemin dikleşmeye başladığı zaman 130mm’lik maşa kendini göstermeye başlıyor. Bisan MTC 7900’e teleskopik bir sele borusu takıldığı takdirde teknik trail sürüşünü bile yapılabileceğinin altını çizmeliyiz. Shimano Deore XT setin aktarma ve fren performansı zaten tartışmasız iyi olması bu görüşümüzü pekiştiriyor. 

Bisan MTC 7900 performans konusunda bizden beş pekiyi almayı başarıyor.

10,950TL fiyatı ve dört farklı renk seçeneği ile kendinize uygun olanı tercih edebilirsiniz.

Kadro: Karbon Fiber

Maşa: SR Suntour RAIDON 32 AIR, Gidondan Kilit & Rebound

Jantlar: Alexrims MD19 ETRTO 584×19

Lastik: Continental Race King (27.5×2.20)

Vites Kolu: Shimano Deore XT SL-M8000 (2×11)

Fren: Shimano Deore XT BR-M8000 – Hidrolik Disk/Hydraulic Disc

RUBLE Shimano Deore XT CS-M8000 (11S) (11-42 T)

ZINCIR Shimano CN-HG701-11

Ön Aktarıcı: Shimano Deore XT FD-M8000

Arka Aktarıcı: Shimano Deore XT RD-M8000

Jant Göbeği: Shimano Deore XT HB-M8000, FH-M8000

Aynakol: Shimano Deore XT FC-M8000 (36-26T)

Orta Göbek: Shimano Deore XT BB-MT800-P

Gidon: PRO LT 720mm, 20mm Rise, 31.8mm

Gidon Boynu: PRO PLT 90mm ±10°

Furş Takımı: NECO

Sele: PRO Turnix

Sele Borusu: Pro LT 20mm Setback, 400mm

Rotor: Shimano SM-RT81-S ICE TECHNOLOGIES

Ağırlık: 10.9Kg (Pedalsız)

Renkler: Sarı, Yeşil, Kırmızı, Mavi

Yorum Yap