2000’li yıllarda Almanya’da yeni bir bisiklet satış şekli kullanılmaya başlandı. Bu yöntem distribütör ve bayileri ortadan kaldırıp masraf ve kârı kısmayı hedefliyordu. Direkt fabrikadan satış olarak isimlendirilen bu yöntemde fabrikanın kazandığı para eksilmezken müşteriler daha donanımlı bisikletleri daha ucuza alabiliyorlardı. 

Canyon bu satış şeklinin öncülerinden olsa da birçok marka daha ortaya çıktı. Bunlardan birisi de Radon. Almanya merkezli firma fabrikadan satış ile ürünlerini kullanıcılar ile buluşturuyor. Diğer markalara göre artısı Almanya içinde anlaşmalı olduğu bisiklet dükkanlarında bakımlarını yaptırabiliyor olmanız. Ancak biz Türkiye’de olduğumuz için bu konu bizi çok ilgilendirmiyor. 

Marka ile ilgili genel bilgilendirmeyi geçtiğimize göre fiyat performans açısından neredeyse rakipsiz olan Radon Spire Disc 9.0 incelemesine başlayabiliriz.

Radon Spire Disc 9.0 baştan aşağı Shimano Ultegra R8000 donanıma sahip. 11-34 kaset oranı 50-34 aynakol ile birleşince düz duvara bile tırmanabilmenizi sağlayacak bir oran ortaya çıkıyor. Ön ve arkada 160mm rotorlar ile çalışan hidrolik disk frenler Shimano’nun en büyük kozu. Bu frenler ile sorun yaşayan kullanıcı duymadık desek yeridir. Daha önce çember fren modelini incelediğimiz DT Swiss P1800 jant seti bu bisiklette disk uyumlu olarak yer alıyor. Sesi oldukça yüksek göbek sesi ile akıcılığı göz dolduruyor. 

Kadro ve maşa tamamen karbondan üretilmiş. Kablolar tamamen içeriden gidiyor. Aynı şekilde sele borusu ve gidon da karbondan imal edilmiş. Alman malı Continental GP 5000 lastikler ile bisiklet tamamlanıyor. Kadro yapı olarak güncel geometriyi ve temiz tasarımı vaat ediyor. Boya kalitesi iyi seviyede. Kabloların gidon, gidon boynu içinden geçmiyor oluşu bazı kullanıcıları düşündürebilir. ancak kullanımda herhangi bir sorun teşkil etmiyor. 

Bisiklet tasarım ve boya olarak 2020’nin modasına oldukça uygun. Bunu neden mi söylüyoruz? Bukalemun adı verilen ışığa göre renk değiştiren boya bu yıl çıkan neredeyse tüm orta üst sınıf bisikletlerde kullanılmış durumda. Radon Spire Disc 9.0 da bu renkten nasibini almış durumda. Karbon teknolojisi olarak sitesinde yüksek rijitlikte yazılmış olsa da örüm sıkılığı hakkında bir bilgi yer almıyor. Bu yüzden teknik olarak bu konuda bir yorumu ancak sürüş deneyimi olarak yapabiliriz. 

Bisiklet çok hafif olması için tasarlanmadığından dolayı sert olduğunu söyleyebiliriz. Bunun yanında grupsetin Shimano ürün gamının üstlerinden seçilmiş olması da alıcıyı cezbediyor ve aynı zamanda sorunsuz bir sürüş sağlıyor. Fren tutuşu tam olması gerektiği gibi. 28 genişlikteki Continental GP 5000 lastikler yüksek rijitlikteki DT Swiss P1800 jant setini bir miktar yumuşatmayı başarıyor. Daha ince lastikler ile kullanacak olursanız muhtelen bozuk zeminlerde sorun yaşayabilirsiniz. 

Tüm bunların dışında en önemli konu olan fiyata gelirsek; 2100 euroya Almanya’dan satın alabileceğiniz Radon Spire Disc 9.0 gerçekten büyük iddaya sahip. Özellikle gidip alıp gelme ya da yakınınıza getirtme imkanınız varsa kesinlikle göz önünde bulundurmalısınız.

Kadro: RADON SPIRE Carbon Disc Maşa: RADON SPIRE DISC Full Carbon Jant Seti: DT Swiss P1800 Spline Disc, 18mm, 100/142mm
Fren: Shimano Ultegra BR-R8070, flat mount
Rotor: Shimano SM-RT800S, 160/160mm, center-lock
Aynakol: Shimano Ultegra FC-R8000, 50/34T
Orta Göbek: Shimano SM-BB71-41B, Pressfit
Vites Kolu: Shimano Ultegra ST-R8020, 2×11
Ön Aktarıcı: Shimano Ultegra FD-R8000, braze-on
Arka Aktarıcı: Shimano Ultegra RD-R8000, 11-speed
Kaset: Shimano Ultegra CS-HG800-11, 11-34
Zincir: Shimano CN-HG601
Gidon: Newmen Advanced Carbon Wing Bar, 31.8mm
Gidon Boynu: Newmen Evolution 318.4, 31.8mm
Furş Takımı: FSA, IS42/IS52
Gidon Bandı: RADON performance tape
Sele Borusu: Newmen Advanced Carbon, 27.2 x 350mm
Sele: Fizik Antares R7
Tekerlek: Continental Grand Prix 5000, 28″ x 28mm