Bir bisikleti kadro dışında en çok değiştiren parça nedir? Tabii ki jant seti. Bu sayımızda sizin için DT Swiss’in yol bisikletleri için giriş seviyesi jant seti olan P1800 23 modelini inceledik.

DT Swiss 1994’te kurulmuş İsviçreli bir firmadır. Özellikle üretimde sahip olduğu yüksek kalite ve yatırım ile üst düzey kaliteye sahip bisiklet parçaları üretmektedir. Özellikle tekerlek ekipmanları konusunda uzman olmaları dışında amortisör de üretmektedirler. Öyle ki jant setleri konusunda piyasada referansı belirlemektedirler.

DT Swiss P1800 iki profil seçeneği ile satılıyor. 23mm ve 32mm profil seçeneklerine sahip bu jant seti kumpas fren standardını destekliyor. Aynı setin disk fren ve sokma milli seçeneği de mevcut olduğunu belirtelim.

Öncelikle setinin teknik özellikleri ile başlayalım. Çember 23mm yüksekliğinde 22mm genişliğinde ve 18mm iç genişliğe sahip. Kutudan tubeless bandı çekili halde çıkan jant seti modern bir profile sahip. Göbekler için DT Swiss 370 modeli kullanılmış. Üç tırnağa sahip bu set yüksek göbek sesi sevenleri mest edecek türden tıkırtıya sahip. Teller düz geçme ve aero profile sahip. Bu sayede tel patlama olasılığı düşerken aynı zamanda önden gelen rüzgardan daha az etkileniyorsunuz. Önde 20 tel düz örüm arkada 24 tel ikili çapraz örüm yapılmış. Toplamda 1600 gram ağırlığa sahip jant seti bisikletinize QR sistemi ile takılıyor. Bu arada QR millerinin de normal mandallardan farklı olduğunu belirtelim. İlk başta garip gelse de sonradan mandallı sistemleri güvensiz bulmaya başlıyorsunuz. 11’li sistem kaset takılabilen sistemde pul ile 10’lu veya 9’lu sistem kullanabilirsiniz. Ancak 12’li sistem için freehub almanız gerekecektir.

Jant setinde 25mm genişliğinde Michelin Power Road lastikler kullandık. İlk montajda geniş jant profilinin lastikleri sanki 27-28mm genişliğinde gibi gösterdiğini farkettik. Ardından bisiklete monte ederken fren bacaklarını epey açmamız gerekti. İlk izlenim olarak jant setinin bisikletteki duruşu oldukça şıktı. Sürüşün ilk metrelerini beton kilit taş bir yolda gerçekleştirdik. Yıllardır geçtiğimiz yolun aslında ne kadar bozuk olduğunu bu anda fark ettik. Jant setinin inanılmaz rijit olduğunu söyleyebiliriz. Bu deneyimin ardından lastik basıncını 120psi’dan 100psi’a indirdik. Olması gereken konfor seviyesine bu şekilde ulaşmış olduk. Yola yeniden çıktığımızda ikinci şoku frene basınca yaşadık. Genişleyen profil frenlemede de olumlu sonuç vermişti. Frenleme hissiyatı daha net ve güçlü bir hal aldı. Tüm bunların sonucunda özellikle inişlerde tutuşu hissedebildiğiniz ve frenleme gücü açısından güvenebileceğiniz bir jant seti ortaya çıkıyor.

Peki DT Swiss P1800 23’ün kötü yanı yok mu? Aslına bakarsanız var. Jantın çok rijit olduğundan bahsetmiştik. Sete yüklenebilecek toplam sistem ağırlığı 120kg olarak belirlenmiş. Eğer kilolu bir biniciyseniz tel patlatmanız kaçınılmaz olacaktır. Bunun önüne tekerlekleri normalde kullandığınız basınçların bir miktar altında kullanarak geçebilirsiniz. Aynı zamanda çukurlara biraz daha dikkat etmeniz gerekecektir. P1800 için DT Swiss’in giriş seviyesi yol jant seti demiştik. Fiyat olarak ülkemizde 3,200TL etikete sahip bu seti orta seviye bir jant seti arayan herkese öneriyoruz. Ödediğiniz her kuruşun karşılığını bu sette bulacaksınız.

Malzeme Alüminyum

Çember Tipi Clincher

Çember Çapı 622 mm (29″ / 700C)

Çember Yüksekliği 23 mm

İç Genişlik 18 mm

Göbek Tipi DT Swiss 370

Nipeller DT ProLock Squorx ProHead alu

Teller DT AERO COMP WIDE STRAIGHTPULL

Önerilen Azami Sistem Ağırlığı 120 kg