Bisan Efsanesi Geri Döndü…
Benim çocukluğumun bisikleti Bisan, on yaşımda bana bir karne hediyesi olarak gelmişti. Uzun yıllar sonra tekrar Bisan’ı görmek beni ayrıca mutlu etti. Bisan’ın uyanış hikayesi nasıl başladı? Kısaca bize özetler misiniz?
Yaklaşık 16 ay önce biz bünyemize dahil ettik Bisan’ı. Gerçekten söylediğiniz gibi bizlerde de çok güçlü bir manevi duygu oluşturdu. Açıkçası, Bisan’ın yok olup gitmesine müsaade edemezdik. Tabii ki, tacari bir yatırımdı ama işin manevi yönü de fazlaydı. Dolayısıyla toplantıda da bahsettiğim gibi, Bisan’ın çalışanlarının “birileri gelip bir gün Bisan’ı satın alacak ve Bisan’ın makinelerinin burada olması gerektiğini” öngörerek satılmalarına engel olması, kaçırması, ana kartını sökmesi bizi inanılmaz derecede etkiledi. Biz orada donduk kaldık açıkçası. Bizi motive eden duygu işte bu duyguydu. Böyle başladı hikaye.
Evet gerçekten harika. Neler öngörüyorsunuz?
Biz aslında bir yıldır bu toplantı için hazırlık yapıyorduk. Yani çok yeni bir hazırlığın eseri değil bu. Çok emek var. Ekibin ciddi emekleri var. Sektörde Bisan’ın eski ve yeni bayileri bizden bir beklenti içerisindelerdi. Toplantı sonrası o beklentiyi karşıladığımızı düşünüyorum. Önümüzdeki sezon için, tüketicilere de bayilerimizin bisikletilerimizi beğendirmesini umuyoruz. Yine söylüyorum, biz günü kurtarma derdinde değiliz. Orta ve uzun vadeli planlarımız var. Toplantıda bahsettiğim gibi, Türkiye’nin yine en büyük markası ve Avrupa’da en bilinir markalardan biri olmak hedefiyle hareket ediyoruz. Bu amaç doğrultusunda hedeflerimizi yavaş yavaş gerçekleştireceğimizi düşünüyorum.
Dünya üzerinde zaten kendini ispat etmiş çok marka var. Yine Türkiye’de üretim yapan firmalar da var. Bisan’ı nerede görüyorsunuz?
Ben sektörün gelişiminin tüm üreticilere faydalı olacağını düşünüyorum. Bu yüzden tüm üreticilerin bu bilinçte olması gerektiğini düşünüyorum. Elbette rekabet olacaktır. Ama temel prensip, bence, üreticilerin sektörün gelişimine katkı sağlamaları olmalıdır. Bisan Türkiye’de marka değeri olarak, yaptırdığımız anket çalışmasında da ortaya çıktığı gibi, Bianchi ile birlikte en tanınmış marka şu anda. Dolayısıyla marka bilinirliği açısından bir sıkıntımız yok. Ama hacim açısından tekrar eski günlerine getirebilmek için bütün enerjimizi sarfetmeyi planlıyoruz.
Sosyal sorumluluk projelerinin de 2019 yılında olacağını düşünüyorum. Bisan’ın bu anlamda planladığı bir organizasyon var mı? Ya da bizim bünyemizde olabilecek festivaller ya da başka sosyal sorumluluk projeleri için Bisan bize katkı sağlar mı?
Tabii ki. Bir kere buna çok önem veriyoruz. Hem sosyal sorumluluk bilinci açısından, hem de marka bilinirliği açısından olmazsa olmazımızdır. Bu konuyla ilgili olarak 2019 yılı için bir bütçe planlaması da yaptık. Bizim projelendirdiğimiz bazı etkinlikler var. Bir de sene içerisinde, sivil toplum örgütlerinden, derneklerden, bisiklet severlerden talep gelmesi halinde destek olacağımız etkinlikler mutlaka olacaktır. Kendi projelendirdiğimiz iki ön etkinlikten size kısaca bahsedeyim. Bir tanesi, bisiklet yolu olan il, ilçe ve üniversitelerde bisiklet kullanımının arttırılması ve bisiklet kullanıcılarının trafikteki risklerinin azaltılması için Bisan güvenli sürüş eğitimi seminerlerinin tüm üniversitelerde verileceğidir. Bu hem bisiklet kullanıcılarının trafikteki risklerden korunması açısından bilincini yükseltecektir, hem de o yaştaki vatandaşlarımızın, arkadaşlarımızın marka bilinirliğini arttırmayı hedeflemektedir. Bunun dışında, yine üniversitelerle birlikte, bisiklet yolu olan yerlerde de yerel yönetimlerle görüşmelerimiz devam ediyor. Onlarla birlikte etkinlikler yapacağız. Bu konudaki projelendirme süreci daha devam ediyor. Yerel yönetimlerde, malum, bürokrasi biraz ağır işliyor. Ama bunları da gerçekleştireceğiz. Bunun dışında, sizler gibi, bu işe gönül vermiş bisikletlilerle de her platformda olmayı istiyoruz.
Teşekkür ederiz. Bizi takip eden arkadaşlar merak ediyorlardır. Bisiklet kullanıyor musunuz?
Evet bisiklet kullanıyorum. Bisan trekking modeli bisikletim var.
Bir günde en fazla kaç kilometre yaptınız?
40 kilometreye kadar çıktım. Amatör bile sayılmam ama 40 kilometre kadarlık bir kondüsyonumuz var. Tabii ki, bunu arttırmak bisiklet kullanımıyla da alakalı. Şimdi bu lansmanımızdan sonra biraz daha vaktimiz kalacak ve bu kilometreyi daha da arttıracağız.
Ürün gamınız içersinde e-bike da var. Hiç e-bike test ettiniz mi?
Ettim. Daha önce başka e-bike da test etmiştim, bizim yaptığımız e-bike’ı da test etme fırsatım oldu. Aslında keyifli. Ancak çok keyif verdiği için e-bike kullanımından sonra normal bisiklet kullanmak zor gelir mi, bilemiyorum. Keyif veriyor gerçekten, onu söyleyebilirim.
Bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz.