Elektrikli bisiklet diye bir şey duydunuz mu? Belki duydunuz, belki duymadınız. Biz de merakımıza yenik düştük ve Specialized markasının çıkardığı elektrikli bisikletlerden birini test etme kararı aldık. Elimizde devasa cüssesi ile Specialized Turbo Vado 6.0 var. Öncelikle donanım özelliklerini aradan çıkaralım. Turbo Vado alüminyum kadroya sahip. Motor orta göbek içerisinde konuşlanmış durumda. Pili görmek için alt boruya bakmanız yeterli. Bisikletin geri kalan kısmının herhangi bir bisiklete göre farkı bulunmuyor. Aktarmada Shimano XT aktarıcı ve SLX elemanlar kullanılmış. Yükselen ağırlığı ve hızı karşılamak için çift pistonlu TRP Zurich frenler 180mm diskler ile desteklenmiş. Frene dağ bisikletlerindeki gibi tek parmakla basmanız durabilmeniz için yeterli oluyor. Önde SR Suntour NCX E25 modeli 5cm çalışma mesafesine sahip amortisör kullanılmış. Turbo Vado’nun şehir kullanımı için tasarlandığı göz önüne alındığında performans yeterli oluyor. Tekerlekler 28” 2.0 kalınlığında Specialized Electrak tercih edilmiş. Bu lastikler ile herhangi bir sorun yaşamayacaksınız. Kalın olması sayesinde mazgallardan korkmanız da gerekmeyecek. Bisikletin ağırlığı ise… 22.6kg. Specialized Turbo Vado için devasa cüsseli yakıştırmamız dikkatinizi çekmiş olabilir. Test ettiğimiz bisiklet L beden ve sürücümüz ise 180cm boyundaydı. İlk pedalda bisikletin sürüş tarzının şehir bisikleti ile spor bisiklet arasında bir yerde olduğu anlaşılıyor. Geometrik değerlere bakınca bunun sebebi anlaşılıyor. “Reach” olarak isimlendirilen orta göbek ile gidon arası yatay mesafenin normal şehir bisikletlerine göre daha uzun olduğunu gördük. Bu sayede 30km/s üzeri hızlarda daha rahat olacaksınız. Specialized motor konusunda Bosch, Shimano gibi markalarla çalışmak yerine tamamen kendi ihtiyaçlarını karşılamak üzere farklı bir firma ile iş yapmayı uygun görmüş. Bunun sonucunda Specialized Turbo doğmuş. 250W gücünde motora sahip olan Turbo Vado 6.0’da 600Wh gücünde bir pil yeralıyor. Motor desteği 45km/s hıza kadar çalışıyor. 3 farklı güç seçeneğine sahip olan motoru istediğiniz destek seviyesinde kullanabiliyorsunuz. Ekonomi, spor ve turbo modlarının geçişi gidondaki düğme ile kolaylıkla yapılıyor. Pil tüketimi bu modlardan doğrudan etkileniyor. En güçlü modda sürekli sürerseniz doğal olarak şarjı da çabuk bitireceksiniz. Şarjdan bahsetmişken, Turbo Vado 6.0 yaklaşık 2 saatte tamamen şarj olabiliyor. Tam dolu pil ile ekonomi modunda yaklaşık 80km turbo modunda ise 40km yol gidilebiliyor. Peki Specialized Turbo Vado 6.0 nasıl bir bisiklet? Öncelikle elektrikli bisikletlerin fiyatlarının normal bisikletlere göre pahalı olduğunu kabullenmelisiniz. Bu durum Turbo Vado’da da değişmiyor. Türkiye’de satış fiyatı 36.580TL. Bunun karşılığında Dünya’nın en iyi markalarından Specialized’in üst seviye elektrikli bisikletini satın alıyorsunuz. Motorun devreye girişi oldukça yumuşak. Turbo modda bile bisikleti sarsmıyor. Bilgisayarın kullanımı kolay. Mod düğmeleri, ışıklar ve elektrik sistemi IP67 sertifikasına sahip. Yani yağmurda kaldığınızda herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz. Elbette bisikleti suya sokmamanız gerektiğini söylememize gerek olmadığını düşünüyoruz. Hangi viteste olursanız olun bisiklet kendini öne doğru atmayı başarıyor. Bu güç ile trafikte sorun yaşamayacaksınız. Kontroller içinde korna düğmesini gördüğümüzde çok şaşırmıştık fakat elektrikli bir kornanın ne kadar işe yaradığını görünce şaşkınlığımızdan eser kalmadı. Işıklardan bahsetmişken fren kollarındaki ek kabloların ne olduğunu düşünürken arka stop lambasının fren yaptığınızda yandığını farkettik. Kısaca Specialized Turbo Vado 6.0 her özelliği düşünülmüş özenle yapılmış bir bisiklet. Bu arada kadrodaki “vado” yazısına tersten baktığınzda “open” yazıyor olması ne anlama geliyor bilmiyoruz fakat Specialized’in bunu özellikle yaptığından şüphe yok. Arkadaki taşıma aparatı 22kg taşıyabiliyor. Şehir içi ulaşım için bisiklet kullanmak istiyor ama gücünüz yetmiyorsa ya da işe gidip gelirken terlemek istemiyorsanız Turbo Vado 6.0 doğru tercih olarak gözüküyor.