Bu ay, 2017 yılında yeniden yapılanan ve o zamandan beri büyük gelişmelere imza atan Bisan’ın yepyeni yol bisikleti Bisan RC 9900’ün incelemesi ile karşınızdayız. Bu model, Bisan’ın yol bisikleti ailesinin en üstünde yer alıyor. RC 9900 gerek donanım gerekse tasarım olarak göz dolduran bir bisiklet.

Öncelikle tasarımdan başlayalım. Kadro ve maşa tamamen karbon fiberden üretilmiş. Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte yol bisikleti kadroları bisikletin en büyük parçası olduğu için ya çok hafif ya da hava direnci çok düşük olacak şekilde üretiliyorlar. Bisan, RC 9900 modelinde hava direncini düşürmeyi uygun görmüş ve aerodinamik bir tasarımı benimsemiş. Bunu kadronun her alanında görebiliyorsunuz.

Üst borunun yere paralel oluşu, arka çatalın tekerleği sarmalaması ve sele borusunun yassı yapısı tasarımın en dikkat çeken kısımlarından. Kadronun merkez bölgesi rijitliği artırmak için devasa tutulmuş. Pressfit orta göbek kullanılarak aynakolun iki ucunun kadroya basması sağlanmış. Kısa tutulmuş alın borusu, yere paralel ayarlanmış üst boru ve adeta yassı denebilecek alt boru, rüzgar direncini düşürmek için özenle tasarlanmışlar.

Aynı zamanda tüm kablolar kadronun içinden geçirilerek aerodinamik tasarım pekiştirilmiş. Kabloların kadroya girip çıktıkları delikler bakım sırasında sökülebilen özel kapaklara sahip. Testler sırasında kablolardan hiç bir şekilde titreme ve çarpma sesi duymadık. Kısaca kadronun içinde işler yolunda diyebiliriz.

Son yıllarda kalın tekerleklerin ince tekerleklere göre daha çok sürtünmeye sahip oldukları ispatlandı. Bunun üzerine fren kaliperlerinde büyük değişikliklere gidildi. Son olarak çift pivot tasarımına geçilmesiyle yol bisikletlerine 28mm lastikler bile rahatlıkla takılmaya başlandı. Bisan dersine iyi çalışmış ve RC 9900’de bu frenlere yer vermiş.

Aktarma ekipmanları Shimano’dan seçilmiş. R8000 Ultegra ailesinin tüm üyelerini Bisan RC 9900 üzerinde görebilirsiniz. Aynakolda 53-39 dişli oranı tercih edilmiş. Tasarım gereği uzun yolda kullanılması düşünülen bisiklette 11-26 kaset tercihi yapılmış.

Frenlerde yeni nesil çift pivotlu sistemin seçilmesi hem daha kalın tekerlekler kullanabilmenize olanak tanıyor hem de üstün bir fren gücü sunuyor.

Jant seti olarak Shimano RS10 tercih edilirken, lastiklerde Mitas Phoenix 23mm modeli kullanılmış. Bisikleti detaylı olarak inceleyip ayarlarını yaptıktan sonra ilk sürüşe çıktık. İlk başta yüksek oranlı aynakolun sorun yapıp yapmayacağı kafamıza takılmıştı. Fakat bir kaç pedal sonrasında böyle bir sorunun olmadığını gördük. Çünkü kadroda esneme namına hiç bir belirti yoktu. Bastığınız her pedal doğrudan tekerleğe gidiyor. Bunda kadronun etli yapısı ve orta göbeğin doğru ayarlanmış olmasının etkisi büyük. Aynı zamanda konfor anlamında da doğru adımlar atılmış.

Maşa ve arka çatal, titreşimleri kadronun merkezine iletmiyor. Bunu bizzat parke taşta yaptığımız sürüşlerde gözlemleme şansımız oldu. Bisan RC 9900 ile güzel şeyler başarmış. Teknolojik açıdan yabancı rakipleriyle kafa kafaya rahatlıkla yarışabileceğini söyleyebiliriz. 7,9kg’lık pedalsız ağırlığa sahip. Aero tasarım göz önünde bulundurulduğunda güzel bir ağırlık değerine sahip.

Üst seviye olarak seçilmiş donanımı göz dolduruyor. Aynı zamanda da özgün grafik tasarımı yolda fark edilmenizi sağlıyor. 2019 sezonunda Bisan’ın yeni modellerini sokaklarda bolca görmeye başlayacaksınız. Bu modelleri bir Bisan bayisine gidip bizzat deneme şansına sahipsiniz.