Türkiye Triatlon Federasyonu 23 Haziran’da sosyal medyada yaptığı duyuruda triatlon camiası için önemli bir gelişmenin müjdesini verdi. 

Ertesi gün, Dünya devi Procter&Gamble’ın önde gelen markalarından Oral-B, Türkiye Triatlon Federasyonu’nun ana sponsorluğunu üstlendiği haberini okuduk. Tarafların katılımı ile elektronik ortamda yapılan basın duyurusu ile kamuoyu bilgilendirilmiş oldu. 

P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye Triatlon Federasyonu Başkanı Bayram Yalçınkaya hazır bulunduğu bu toplantıda, anlaşma kapsamında Oral-B’nin “resmi ana sponsor” sıfatıyla federasyonun düzenlediği tüm etkinliklere destek olacağı, bu sporu geliştirmek ve daha fazla insana tanıtmak için çalışacağı vurgulandı. Türkiye Triatlon Federasyonu ile Oral-B arasında imzalanan sponsorluk anlaşması, medyada oldukça geniş yer buldu.

Medyada yer alan bu bilgiler dışında işin mutfağında neler oldu ve bundan sonra neler olacak, TTF Başkanı Bayram Yalçınkaya’ya sorduk. 

Alpay Akhun: Sayın Yalçınkaya P&G ile imzalanan sponsorluk anlaşması süreci nasıl başladı?

Bayram Yalçınkaya: Süreç geçen sene Kasım ayı sonunda Gökşen Çınar arkadaşımızın aracılığıyla Sayın Tankut Turnaoğlu ile tanışarak başladı. Turnaoğlu’na triatlon ile ilgili projelerimizi anlatmamızla birlikte süreç başlamış oldu.

A.A. : Peki, nasıl gelişti, kısaca anlatır mısınız?

B.Y. : Sonrasında bizim ajansımız ve Tankut Bey’in yönlendirdiği ajanslar ön görüşmeler yaptılar. Bizler federasyon olarak ocak ayı sonunda İstanbul P&G ofisinde tekrardan Tankut Bey ve Oral-B ekibi ile bir araya geldik.

A.A. : Bu görüşmenin ana hatlarını anlatabilir misiniz?

B.Y. : Tankut Bey görüşmede; P&G’nin olimpiyatların en büyük sponsoru olması, olimpiyat anneleri projesi, bizim camiamızın onların hedef kitlesine uygun olması, olimpiyatlardaki hedeflerimiz, eğitimle ilgili yapmaya çalıştığımız projeler gibi konulardan çok etkilendiğini söyledi ve federasyonumuza destek olmak istediklerini dile getirdi.

Daha önce Türkiye Voleybol Federasyonu’na Orkid markası ile yaptıkları destekten örnek verdi çok küçük bir sponsorlukla başladıklarını ama yıllardır büyüterek devam ettiklerini ve triatlona yaklaşımlarının da aynı vizyonla sürdürmek olduğunu söyledi.

Sonraki süreci ise Oral-B ekibi, bizim ajansımız Hupshu ve yine Göksen Çınar devam ettirdiler. 

A.A. : Aslında biraz olsun cevabını biliyoruz ama aklına neden imzalar daha önce değil de geçtiğimiz günlerde atıldı sorusu gelenler olabilir. Bu konuya açıklık getirebilr misiniz?

B.Y. : Tabii ki pandemi nedeniyle biraz gecikme oldu fakat gerek Tankut Bey gerekse Oral-B yetkilileri, bu süreçte bile bir an önce sponsorluğu gerçekleştirmek için çok istekli davrandılar. Kendilerine çok teşekkür ediyorum.

A.A. : Bize P&G ile varılan bu sponsorluk anlaşmasının prensipteki genel hatları, misyonu ve projelerden kısaca bahsedebilir misiniz?

B.Y. : Öncelikle P&G, bu birlikteliğe uzun soluklu bakıyor. Tankut Bey yaptığımız basın açıklamasında, “P&G desteğiyle biz ilk kez 2024 olimpiyatlarında triatlon branşında olmak istiyoruz” şeklinde üç-dört kez vurgu yaptı. Ayrıca bu sene için Oral-B’nin nakdi desteği de olacak. Aynı zamanda triatlonun bilinirliğini artırmak için ciddi bir basın bütçesi de ayıracak. Ama asıl önemli olan önümüzdeki yıl itibarıyla olimpiyat ve eğitimle ilgili projelerimize ekstra destek sağlayacak olmaları. 

A.A. : Sayın Yalçınkaya, benim aklıma gelen sorular bunlar, sizin eklemek istediğiniz şeyler var mı? 

B.Y. : Alpay Bey, tüm bunların yanında ben halihazırda devam eden dört sponsorumuzdan da bahsetmek istiyorum. Onlarin verdiği katkıların azımsanmasını ya da küçümsenmesini istemiyorum. Gerek Jordan Red gerekse Aksel Bisiklet yıllardır federasyonumuza çok ciddi destekler veriyorlar, vermeye devam ediyorlar. 

Bu sene yine pandemi sürecinde anlaştığımız Enter Price firması çok ciddi katkılar ve desteklerde bulunuyor ve devam edecek. Bilhassa camiamıza çok özel %40 kiralama indirimlerinde bulunacak. 

Peugeot geçen sene nakdi yardım yapmıştı, bu sene her ne kadar globalde sponsorluklar durdurulmuş olsa da Peugeot Genel müdürü Sayın İbrahim Anaç ile yaptığım görüşmede triatlona olan desteklerinin devam edeceğini belirtti. 

Sponsor sayımız ve kaliteli markalar ne kadar bizimle olursa hem triatlon güçlenecek, hem de sponsorlarımızın birbirlerine de ciddi destekleri olacağını düşünüyorum. 

Burada şunun çok net olarak anlaşılmasını istiyorum. Özellikle tabii ki P&G, Oral-B sponsorluğu bizim için çok önemli ancak diğer sponsorlarımızın değerini bizim gözümüzde asla ve asla önemsiz hale getirmiyor. Biz, tüm sponsorlarımızla birlikte daha güçlü olacağımıza inanıyoruz. 

Tüm bunların yanında sponsorluk görüşmelerimiz hala devam ediyor. Önümüzdeki zamanlarda yeni sürprizlerimiz bile olabilir. 

A.A.: Bahsettiğiniz tüm bu gelişmeler, triatlonun ülkemizdeki bilinirliği ve gelişimi adına oldukça umut verici. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. 

B.Y.: Ben de teşekkür ederim.