1971’den bu yana Kore kökenli ünlü bir motorsiklet kaskı markası olan HJC, son birkaç yıldır bisiklet dünyasında da adından söz ettirmekte. Özellikle MotoGP dünyasında tanınan marka 2018’den bu yana Lotto Soudal’ın resmi kask sponsorluğunu yapıyor. 

HJC’nin “yarı aero” olarak lanse ettiği ancak tanımından daha aerodinamik bir tasarıma sahip olan Furion 2.0 modelini inceleme altına aldık. Öncelikle adından da anlaşılacağı üzere 2020’de çıkan Furion 2.0’ın bir önceki versiyonu da bulunmaktaydı. Eski ve yeni versiyonlar arasında form itibariyle bir fark olmamakla birlikte, dikkati çeken en önemli değişiklik 2.0 ile birlikte gelen “Selfit” ayar sistemi. Önceki versiyonda kafa arkasında alışılmış bir ayar düğmesi ile kaskın sıkılığı ayarlanırken, Furion 2.0’da bu düğmenin yerini yaylı bir mekanizma almış. Bu mekanizma kaskın kafada yumuşak bir şekilde sabit durmasını sağlıyor. Kafa ölçüsüne uygun olan sıkılık ise, ense bağlantısının kaskın yan tarafında sabitlendiği beş bağlantı noktasından biri seçilerek ayarlanıyor. 

Kaskın aerodinamik yapısı ve iç hava dolaşımının tasarımında rüzgar tüneli testleri kullanılmış. Dünya standartlarındaki güvenlik sertifikalarına sahip olan kaskın yapısında, çarpışma sonrasındaki bütünlüğü koruyabilmesi için bir iç iskelet dolaşıyor. Furion’un S bedende (51-56 cm) ağırlığını 204 gr. olarak ölçtük. İzlenimleri sıralamadan önce çok çeşitli ve modern renk tasarımlarına sahip, kafada küçük duran oldukça şık bir kask olduğunu belirtelim. 

– Çok hafif, sürüşte başınızda olduğunu unutturuyor. 

– Aerodinamik olarak iddia edildiği kadar hızlı olduğunu hissettiriyor.

– Hava dolaşımı aero kasklara nazaran daha başarılı. Ancak sıcak yaz günlerinde fazlaca terleyen sürücüleri bir parça bunaltabilir. 

– Ön-arka uzunlukta biraz kısa bir iç ölçüsü var. Yan bağlantıları iyi ayarlamak gerekli. Kimi sürücüler konforlu bulamayabilir. 

Detaylı bilgi için: https://www.hjcsports.com/helmets/furion-2-0/