Bisan 2019 yılının başında RC serisi ile karbon yol bisikletlerine giriş yapmıştı. En üst seride donanım olarak Shimano Ultegra kullanılmıştı. 2020 yılına 1 ay kala yeni yıl lansmanında Bisan Praetor tanıtıldı. Bu bisiklette üst seviye yol bisikletleri hedeflendiği açıkça görülebiliyordu. Peki bu kanıya nasıl vardık? Hemen başlayalım.

Praetor, anlamlarından biri “herkesten önce giden” olan Latince kelimedir. Aynı zamanda eski Roma’da senatoda “Consul”den sonra gelen rütbedir. Latince okunuşu “pritor”dur. Bisan Praetor markanın en üst seviye yol bisikleti olarak tasarlanmış. Donanım olarak Shimano DuraAce’in mekanik 9100 serisi kullanılmış. Aynakolda 53-39 yaprak kullanılırken kasette 11-30 alanı tercih edilmiş. Shimano DuraAce karbon profil sokma milli jantlar Schwalbe One 700x23c ebadındaki lastikler ile kullanılmış. Kadronun teker açıklığına bakınca 28c ebadındaki lastiğin de kullanılabileceğini tahmin ediyoruz. Hidrolik disk frene sahip Praetor’un ön tarafında 160mm arka tarafında ise 140mm DuraAce diskler görev yapıyor.

Şimdi Praetor’un en güçlü olduğu kısma gelelim; müşterinin tercihine göre ebatlandırılan entegre gidon ve renklendirilen kadroset. Evet yanlış duymadınız, Bisan Praetor’u satın alırken istediğiniz renkte sahip olabiliyorsunuz. Boya seçenekleri öyle donuk renklerle de sınırlı değil, lansmanda gördüğünüz simli yanar döner boyalara da sahip olabiliyorsunuz. Aynı zamanda entegre gidon ve gidon boynunu da kendi ölçülerinize göre seçebiliyorsunuz. Bize göre ülkemizdeki bir üreticinin bu derece üst seviye bir bisiklette bu imkanları sunması gerçekten bulunmayacak nimet olduğunu düşünüyoruz. Kadro üzerindeki tüm donanımlarla birlikte rüzgar direncinin düşürülmesi için özel tasarlanmış. Sele borusunun şekline kadar aero detayları bisikletin her parçasında rastlamak mümkün. Sele borusunun ayar vidasının kadronun alt tarafına yerleştirilmiş olması da ince bir detay olmuş. Kadronun hem maşa hem de arka çatalındaki sokma mil yuvalarında karbonfiber kullanılmış.

Bisan Praetorun bir başka önemli özelliği de tüm kabloların gizlenmiş olması. İlk başta çok dikkat çekmese de bir yerden sonra kabloların gerçekten hiç bir yerde gözükmediğini fark ediyorsunuz. Gidonun entegre olması sayesinde alttan direkt olarak kadroya giren kablolar gerektiği yerlerden çıkıp görevlerini eksiksiz yerine getiriyorlar. Bu sayede hava direnci düşük yapı korunmuş oluyor.

Peki Bisan Praetor yolda nasıl gidiyor? Daha önce Bisan RC9900 modelini incelerken rijitliğe hayran kalmıştık. Bisan Praetor’da da bu durum değişmiyor. Her pedala her atağa cevap veren inanılmaz rijit bir bisikletle karşı karşıyayız. Alışılmadık maşa şekli bu rijitliğin karşılığında titreşimleri sönümleyecek şekilde tasarlanmış. Alışılmışın dışında maşa şekline daha önce Pinarello F10 incelemizde de rastlamıştık,

Bisan Praetor’da bu tasarım daha da belirgin bir şekilde ifade edilmiş. Bazı bisikletlerde yaşanan frenleme sırasında titreme Bisan Praetor’da yer almıyor. Nerede durmak istiyorsanız kaç km/s hıza düşmek istiyorsanız tek parmağınızla başarabiliyorsunuz. Üst seviye parçaların seçimi bisikletteki en önemli iki temas noktasında da devam ediyor. Supacaz gidon bandı ve Pro Falcon sele ile kalite hissiniz tamamlanıyor.

Eğer yabancı üreticilerin aynı donanımdaki bisikletlerini çok daha uygun fiyata almak ve hangi renk olacağına kendiniz karar vermek istiyorsanız şu anda tek seçeneğiniz Bisan Praetor olacaktır. Bu özellikleri ile şu anda rakipsiz durumda olduğunu açıkça görüyoruz.