SRAM Transmission Uyumlu Olmayan Kadrolar İçin Akıllı Dönüşüm Kiti
SRAM Transmission, son yıllarda bisiklet teknolojisindeki en büyük yeniliklerden biri olarak öne çıkıyor. Ancak, bu sistemin bir şartı var: Universal Derailleur Hanger (UDH) standardına sahip bir kadro gerektiriyor. SRAM Transmission’un doğrudan aksa monte edilen arka vites sistemi, yalnızca bu standart ile uyumlu kadrolarda kullanılabiliyor.
Bu durum, bazı bisiklet sahipleri için bir engel gibi görünse de, Colorado merkezli Biggie Components isimli firma bu durumu bir fırsata dönüştürmeyi başarmış. Firmanın geliştirdiği CNC işlemeli UDH dönüşüm kiti, özellikle Yeti marka kadrolar için üretilmiş. Ayrıca, Revel Ranger modeli de ek bir ara parça ile bu sisteme uyumlu hale getirilebiliyor.
Biggie Components tarafından geliştirilen bu adaptör, 2019-2023 yılları arasında üretilmiş UDH uyumlu olmayan Yeti dağ bisikletlerine SRAM Transmission sistemi takılmasını sağlıyor. Üstelik montaj için kadro üzerinde herhangi bir değişiklik yapmaya veya özel bir alet kullanmaya gerek yok. Adaptör, kolayca takılıp çıkarılabiliyor.
Bu çözüm sayesinde, UDH standardı olmayan eski bir Yeti kadrosuna sahip sürücüler, yepyeni bir kadro satın almak zorunda kalmadan SRAM Transmission sistemine geçiş yapabiliyor. Elbette, bu yükseltme için kaset, arka vites, zincir, aynakol, aks ve AXS kontrol ünitesi gibi parçaların ayrıca satın alınması gerekiyor. Ancak mevcut bisikletlere son teknoloji parçalar eklemek isteyenler için bu oldukça yenilikçi bir çözüm.
Biggie Components’in Geliştirme Süreci
Biggie Components’in kurucusu Reid Fletcher, Yeti markalı bir bisiklet satın aldıktan sonra, SRAM Transmission ile uyumlu olmadığını fark etti. Bunun üzerine, adaptörü geliştirme fikri ortaya çıktı. Fletcher, en büyük bisiklet markalarının kadro yapılarını ölçerek adaptör geliştirme olasılıklarını inceledi. Ancak Yeti kadrolarının tasarım açısından daha basit olması, ilk olarak bu markaya odaklanmalarını sağladı.
Fletcher, diğer markalar için benzer adaptörler geliştirme fikrini göz önünde bulundursa da, birçok kadronun adaptasyon için ek freze işlemi gerektirdiğini belirtti. Bu durum, birçok bisiklet sahibi için uygulanabilir bir çözüm sunmayı zorlaştırıyor.
SRAM Transmission ve Yaygınlaşan UDH Standardı
SRAM, 2023 yılında XX Eagle Transmission grubunu tanıttığında, doğrudan monte edilen arka vites sistemi büyük ilgi gördü. Daha sonra daha uygun fiyatlı GX Eagle AXS Transmission seçenekleri piyasaya sürüldü.
SRAM Transmission’ın popülerliği, birçok markanın yeni tasarımlarında UDH standardını benimsemesine neden oldu. Özellikle gravel ve yol bisikletleri için UDH standardı hızla yaygınlaşıyor. Ancak, SRAM’ın en yeni Red AXS yol grubu hala geleneksel vites tasarımını kullanıyor. Bu nedenle yol bisikletlerinde doğrudan montajlı bir arka vitesin yakın zamanda piyasaya sürülmesi beklenmiyor.
Sonuç
SRAM Transmission, dağ bisikleti dünyasında kalıcı bir yer edinmiş görünüyor. Biggie Components’in Yeti sahipleri için geliştirdiği bu dönüşüm kiti, yeni kadro satın alma zorunluluğunu ortadan kaldırarak yükseltme maliyetlerini düşürüyor. Bisiklet teknolojilerindeki bu tür yenilikçi çözümler, eski ekipmanlarını güncel tutmak isteyen bisikletçilere büyük avantaj sağlıyor.