Pinarello Dogma F10 Disk
Bu incelememizde bir italyan süperstarıyla karşınızdayız. “Pinarello Dogma F10 Disk”. Sizi güzel bir bisiklet bekliyor.
Pinarello 1952 yılında İtalya’nın Treviso şehrinde el yapımı bisikletler üreten bir atölye olarak kuruldu. Günümüzde İtalya’nın en prestijli bisiklet üreticilerinden biri haline geldi. Ayrıca Dogma 65.1 modeli ile çinlilerin en çok sahtesini yaptığı bisiklet olma ünvanına da sahip oldu.
Dogma F10 Disk, Pinarello’nun özellikle “Aero” detaylar ile geliştirdiği amiral gemisi bisikletlerinden birisidir. Kadronun asimetrik yapısı güç aktarımı hesaplanarak ihtiyaçlar doğrultusunda tasarlanmış. Kadroya önden ve arkadan baktığınızda ön ve arka çatalların sağa ve sola mesafelerinden bu durumu rahatlıkla görebiliyorsunuz. Bisikletin sağa kayık yapısı sayesinde pedala uygulanan güç direkt olarak arka tekerleğe iletiliyor. Bu asimetrik yapı kendini orta göbekte de gösteriyor.
Bisiklette Shimano DuraAce 9100 serisi aktarma kullanılmış. Hidrolik disk frene sahip bisiklette 50-34 oranında compact aynakol kullanılmış. 11-30 oranındaki 11’li kaset ile tırmanılmayacak yokuş yok. Jant seti olarak Fulcrum Racing Zero Disc tercih edilmiş. Arka göbeğin ses çıkarmıyor olması normalde sesli göbek sevenleri üzecek bir özellik. Aynı zamanda seramik rulmanlar ile inanılmaz bir akıcılığa sahip. Tekerleklerde İtalyan üretici tercih edilmiş. 25mm genişliğinde Pirelli P Zero lastikler kullanılmış. Kadronun orta göbeği İtalyan standardında pasolu kullanılmış. Pressfit olmaması bakım kolaylığı ve sorunsuzluk konusunda çok iyi bir tercih olmuş. Tekerleklerin gövdeye sokma mil ile bağlanması güven veriyor. Gidon ve gidon boynu karbon ve entegre tasarıma sahip. Sele, gidon, gidon bandı gibi parçalarda italyan Most markası kullanılmış.
Kadroda çok ince düşünülmüş detaylar mevcut. 1100K örüm Toray karbonunun kullanıldığı kadro hava sürtünmesi hesap edilerek tasarlanmış. Alın borusunun öne doğru çıkıntısı havayı yararken işe yarıyor. Aynı zamanda maşanın geniş bir açıklığa sahip olması aynı şekilde hava direncini düşürüyor. Pinarello’nun Onda F10 adını verdiği maşanın uçlarında yine hava sürtünmesini düşüren çıkıntılar ve titreşimi azaltan özel bir form yer alıyor. Alt borunun arka kısmında çukur bir tasarım yer alıyor. Bu kısımda kablolu elektronik sistemlerde kullanılmak üzere junction box yuvası da unutulmamış. Fren ve vites kabloları da tamamen bisikletin içinden geçirilmiş. Bisikletin kadrosunun her kısmında ayrı bir detay bulabiliyorsunuz. Bu sayede SADECE izlemesi bile epey keyifli bir bisiklet.
Geçtiğimiz yıllarda Team Sky ile büyük başarılar elde eden bu bisiklette eksi özellik bulmak için Tour de France’ta falan yarışmak gerektiğini düşünüyoruz. Bizim için eksi olabilecek tek özellik 67.000TL’lik fiyat etiketi denilebilir.