Fixed gear, yani türkçe adı ile sabit vitesli bisikletler çoğu insan için bir kültürün simgesi olarak görülüyor. Bisikletler alabildiğince basit olduğu için kullanıcılar bisikletlerini adeta sanat objelerine çeviriyorlar. Nasıl mı? Fixie bisikletlerin mekaniği tek bir temel üzerine kuruludur: Büyük bir aynakol, sağlam bir zincir ve arka göbekte sabit bir dişli. Bu dişli sabit olduğu için tekerlek döndükçe aynakol da döner. Bu sayede frenleme işlemi de pedallar ile yapılabilir duruma gelir. Hal böyle olunca çoğu fixie bisiklet fren donanımına sahip olmaz. Peki geriye ne kalıyor? Kadro, sele grubu, gidon grubu, tekerlekler ve aktarma grubu. Bu basitlik fixie bisikletlerin bir tuvale dönüşmesini sağlıyor. Bisan Fixie’ye ilk defa baktığımızda, boyadaki tasarım ilk vuruşu yapıyor. İnce işlenmiş detaylar, temiz geçişler ve boyanın pürüzsüzlüğü gerçekten takdire şayan. Bisan bu konuda ustalığını konuşturmuş. Parçaların seçimi klasikten yana yapılmış. Gidon ve gidon boynu italyan malı; yani bisiklet kültürünün oluştuğu topraklardan. Kadro geometri olarak oldukça agresif tasarlanmış. Pedala bastığınızda bisiklet adeta ileri atılıyor. Tüm gücünüz anında tekerleğe iletiliyor. Sele olarak Brooks C19 tercih edilmiş. Gidon bandı da sele tasarımıyla örtüşüyor ve oldukça rahatlar. Tekerlek göbeklerinde Modus flip flop modeli kullanılmış. Sabit göbek dışında dilerseniz tırnaklı sistem takıp kullanabiliyorsunuz. Tabi bunu yaptığınızda fixie özelliği gideceği için fren kullanmanızda fayda var. Aynakol Lasco markasından deri detaylı bir model kullanılmış ve ortaya bu güzellik çıkmış. Şimdi burada şöyle bir detay var; Bisan Fixie aslında özel bir bisiklet. Hatta tam olarak “Sahibine Özel”. Aldığımız bilgiye göre Bisan sahibine özel fixie projesini başlatacak. Bu da demek oluyor ki, bisikletinizin üzerindeki tasarımı, boyayı ve desenleri dilediğiniz gibi seçme imkanınız olacak. Bisan tarafında gelişmeler tüm hızıyla devam ededursun biz de merakla takip edeceğiz.

Serin Üçer