[qodef_dropcaps type=”small” color=”#000000″ background_color=””]B[/qodef_dropcaps]isikletlilerin en sevdiği zamanları yaşadığımız bu günlerde, birbirinden farklı etkinliklerle, artık 2019 yılının sonlarına doğru yaklaşıyoruz. Bike Pedia olarak her ay ele aldığımız konular değişirken, bisikletli yaşamlarını merak ettiğimiz dostlarla söyleşiler yapmaya da devam ediyoruz. Bisiklet, ülkemizde yıllarca sadece karne hediyesi olarak düşünülen bir araç olmuştur. Yaz tatili boyunca güvenli sürüş için sadece okul bahçelerinde ve mahalle aralarında sürülebilmiştir. Büyük şehirlerimizde giderek artan nüfus yoğunluğuyla beraber, ulaşımdaki araç sayısı da hızla artış göstermiş ve mevcut karayollarının yetersizliğiyle trafik çekilemez noktaya gelmiştir. Avrupa’da birçok şehir merkezi araç trafiğine kapatılıp, yayalaştırılıp, bisikletli ulaşıma açılmışken, ülkemizde bisikletli ulaşımın gelişimi kaplumbağa hızında ilerlemeye devam ediyor. Temennimiz bisikletli ulaşımın artış sağlayabilmesi için belediyelerin şehir merkezlerinde, bisiklet yolları ve karayollarında paylaşımlı bisiklet yollarının artış göstermesidir. Bununla birlikte elbette bisikletlilerin de aynı dili konuşuyor olması ve kurallara uyması da çok büyük önem arz etmektedir. Mesela Avrupa ülkelerinde bilimsel dayanaklarla uygulanan kurallar, kanunlaştırılmış ve bisikletli ulaşım trafiğe entegre edilmiştir. Ancak ülkemizde bisikletli ulaşıma trafik kanununda çok açıklayacı olarak yer verilmemiştir. Bu sebeple ülkemizdeki vatandaşlar, bisikletin trafikteki yerini ne yazık ki bilmemektedir. Bisikletli ulaşım sağlamayanların haklarımızı bilmedikleri gibi, ne yazık ki, bisikletli ulaşım sağlayan dostlarımızın da trafikteki haklarını bilmediklerine yakın zamanda tanık olduk. Biliyorsunuz tüm Avrupa ülkelerinde trafikte diğer taşıtlarla aynı anda yer aldığınızda bir otomobil sizi sollamak istediği zaman, güvenli geçiş ortamı sağlandığı an, bisikletlinin 1.5 m yanından geçerek geçişini sağlar. Bununla ilgili 1.5 metre kuralı, birçok görsel afişte, videolu anlatımlarla ve hatta Avrupa’daki ehliyet sınavlarında soru olarak yer almıştır. Ancak ülkemizde nüfus yoğunluğunun en fazla olduğu il İstanbul’da, kendilerine bisiklet meclisi diyen, bir kaç bisikletli bir araya gelerek, tüm Avrupa şehirlerinde uygulanan 1.5 m farkındalığını, 1 metre olarak yapıyor olmasını üzülerek takip ettik. Umarız ki, bir an önce, bizlerin ve birçok bisikletlinin resmi kurumlara yapacağı iletişimlerle, trafik kanununda yapılacak düzenlemelerle 1.5 metre kuralı resmiyet kazanır. Bir an önce ülkemizde bisikletlinin trafikte saygınlığını kazanmasını ve bisikletli ulaşımın çoğalmasını arzu ediyoruz. Bunun yanı sıra Ekim sayısında yer verdiğimiz Türkiye’nin en iyi MTB kadın bisikletçisi Esra Kürkçü Akgönül’lerin sayısının artması ve bisiklet sporunun ülkemizde hızla artış göstermesini istiyoruz. Ülkemizde genç nüfusu düşünecek olursak, bu alanda yapılacak yatırımlarla birçok gencimiz bisiklet sporuna gönül verebilir. Bisiklet sporunda daha önce hiç olimpiyatlarda yer alamamış olmamız aslında, bisiklet sporuna verdiğimiz değeri gösteriyor. Umarız ki bisikletli ulaşım gibi bisiklet sporu da hak ettiği yeri bulur ve ilerleyen zamanlarda Ay Yıldızlı bayrağımızı taşıyan sporcuları Olimpiyatlarda görebiliriz.

Mustafa Kemal KARA
Genel Yayın Yönetmeni

EKİM SAYINI GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN KAPAK FOTOĞRAFINA TIKLAYINIZ

Mobil telefonunuzda görüntüleme de sorun yaşıyorsanız,PDF dosyasını telefonunuza indirebilirsiniz.

EKİM 2019 PDF DOSYASINI İNDİR