Bisan FX3800
Bu sayımızda Bisan’ın yeni katlanır bisikleti FX3800’ü inceliyoruz. Katlanır bisikletleri insanlar genellikle otomobillerinin bagajına sığabilen vasıtalar olarak düşünürler. Bisan FX3800 ile bu durum bagaja sığmayı geçip neredeyse cebinize sığacak bir büyüklüğe ulaşmış. Tabi “cebe sığmak” işin şaka tarafı olsa da alışılagelmişin dışındaki katlanma şekli ve 16″ tekerlekleri ile Bisan FX3800’ün kapladığı hacim gerçekten şaşılacak küçüklükte.
Bisikleti katlamaya arka tekerlek ile başlıyorsunuz. Ardından gidonu ve sele borusunu kapatıp öndeki menteşeyi çözüyorsunuz. Bisiklet tamamen kapandığında küçük bir valiz büyüklüğüne iniyor. Selenin arkasındaki tutma yeri bisikleti rahatlıkla evirip çevirmenizi ve taşımanızı sağlıyor. Bisan FX3800 arka taraftaki yan ayaklar ile katlandığı zaman bile dengesini koruyabiliyor. Arka menteşede yer alan kauçuk malzeme bisiklette bir nevi elastik amortisör görevi görüyor denebilir. Ancak gözle görülür büyük bir esneme yok.
Bisan FX3800 ilk bakışta standart bir vites sistemine sahip gibi gözükse de çok geçmeden arka göbekte sadece tek dişli olduğunu fark ediyorsunuz. Açıkta gözüken gergi bacağı arkadaki katlanma mekanizmasının işlevini tamamlayarak zincirin boşa düşmesini engelliyor. Esas vites mekanizması ise arka göbeğin içinde yer alan Shimano Nexus. 3 farklı seviyeye sahip sistem diğer göbekten vitesli sistemler gibi dururken vites değiştirmeye ve daha az bakıma izin veriyor.
Bisikletin kadrosu 6061 alüminyumdan maşa ise çelikten üretilmiş. Kaynak noktaları ve katlama menteşeleri kusursuzdu. Aktarmada 48 dişli aynakola arkada 16 dişli kaset eşleştirilmiş. Shimano Nexus sistemi sayesinde şehir içinde rahatlıkla seyahat edebileceksiniz. Katlanan bisikletlerin en büyük sorunlarından birisi her kapatıp açışta gidon ve sele yükseklik ayarlarının bozulmasıdır. Bisan FX3800’ün gidon kolonundaki çizgiler ile en son hangi ayarda olduğunuzu hatırlayabilirsiniz. Aynı özelliğin sele borusunda da olmasını beklerdik.
Bisiklette v-fren kullanılmış. Üstünde herhangi bir marka ibaresi yok, fakat tutuşu kusursuz. Bisan FX3800 iki renk ile satışa sunulmuş durumda. Birisi incelemede kullandığımız siyah ve diğeri ise mavi renk. Normalde katlanır bisikletler 20″ tekerleklere sahip olmasına rağmen Bisan FX3800’de 16″ tekerlekler kullanılmış. Bisiklet bu sayede katlandığı zaman daha az yer kaplıyor. Lastiklerin küçük olmasının herhangi bir yan etkisi var mı diye soranlar olacaktır. 20″ lastikler ile arasında bir fark hissetmedik. Normalde bir katlanır bisiklet nasıl gidiyorsa Bisan FX3800’de o şekilde hissettiriyor. Vites geçişleri oldukça net. Kısaca Shimano adının hakkını vermiş diyebiliriz. Bisiklette suluk kafesi bağlamak için delik bulunmuyor. Ancak arka tarafta bagaj yer alıyor. Bu bagaja istediğinizi asabilirsiniz. Ayrıca katlanma mekanizması sayesinde asacağınız çantanın bisikletin katlanmasını engelleme olasılığı da bulunmuyor.
Bisiklette gördüğümüz tek sorun vites kablosunun pedala çok yakından geçiyor olması sebebiyle ara sıra takılması oldu. Bu sorun bir kablo bağı ile çözülecektir. Bunların dışında gerek çamurluğu olsun gerekse bagajı olsun ortalama bir katlanır bisikletten fazlasını Bisan FX3800’de bulabiliyorsunuz. Bisikletin fiyatı 2,050TL olarak belirlenmiş. Göbekten vitesli rakipleri arasında makul bir fiyata sahip olduğunu söyleyebiliriz. Eğer katlanır bisikletiniz gerçekten az yer kaplasın istiyorsanız Bisan FX3800’ü kesinlikle tavsiye ediyoruz.