İniş Nasıl Yapılır?

Sizlere daha önce tırmanış yapmanın temellerini anlatmıştık. Tabi her çıkışın bir inişi olduğu için şimdi de karşınızda iniş nasıl yapılır!

Tırmanış çoğu insana zor gelir. Ancak inişi sevmeyen yoktur. Her güzel şeyin bir kusuru olduğu gibi inişin de kendine has tehlikeleri vardır. Eskiden otomobil ehliyet derslerinde yokuşu hangi viteste çıkıyorsan o viteste in denirdi. Bunun sebebi vasıtanın donanımının inişi kaldıramayacak olmasıydı. Bisiklette ise bunu vücut gücü olarak niteleyebiliriz. Tırmanışı iyi olan bir kişi iniş sırasında da gücünü koruyabilecektir. Ancak tırmanışta yıpranan bir kişinin iniş sırasında tehlike yaşaması kaçınılmazdır. Bu yüzden iniş yapmanın birinci kuralı binicinin sınırlarını iyi bilmesidir. 

İkinci kural ise inişe bir tırmanış ardından başlıyorsanız yeterince dinlenmiş olmalısınız. Bu sayede iniş sırasında ihtiyacınız olacak güç elinizin altında olacaktır. Eğer araç ile çıkış yapmış ve direkt olarak inişe başlayacaksanız vücudunuzu ısıtmalısınız. Kısaca inişe hazır hale gelmelisiniz. 

Üçüncü kural bisikletinizin inişe hazır olup olmadığının kontrol edilmesidir. Tırmanış sırasında frene basma ihtiyacınız olmadığı için farketmeyebilirsiniz ancak bir sorun varsa bunu inmeye başlamadan bilmenizde yarar var. Telli frenler sizi genellikle yarı yolda bırakmaz ancak hidrolik frenler için aynı şeyi söyleyemeyiz. Ciddi rakım değişimlerinde bir miktar boşluk yapabilen hidrolik frenleri bir kaç sefer pompalamanız gerekebilir.

Dördüncü kural güvenlik ekipmanlarınızın yerli yerinde olduğundan emin olmanızdır. Tırmanırken gözlüğünüzü kaskınızı çıkarmış olabilirsiniz. Özellikle enduro müsabakalarında rahat tırmanabilmek için dizliğini aşağı indiren sporcular inişlerde dizleri korumasız bir şekilde iniş yapabiliyor. Bu yüzden kaskınızı gözlüğünüzü özellikle kontrol etmelisiniz. Özellikle bahar ve yaz aylarında gözünüze böcek kaçması büyük tehlike yaratacaktır.

Bu kurallara dikkat ettikten sonra iniş yapmaya başlayabilirsiniz. Bu aşamada özellikle kendinize güvenmeniz ve kararsız kalmaktan kaçınmalısınız. Özellikle yoldaki tehlikelere gözünüzün takılması sizi ciddi sıkıntılara sokacaktır. Ne de olsa iki tekerlekli vasıtalar siz nereye bakarsanız oraya giderler. Bu yüzden viraja girerken özellikle çıkışa bakmanız, hızlı giderken mümkün oldukça ileri bakmanız dengeniz açısından iyi olacaktır. Ne kadar yakına ve tehlikeye bakarsanız dengeniz o kadar bozulacaktır. Ayrıca yüksek hızlarda ileri bakmak hız korkunuzu yenmenizde de faydalı olacaktır. İniş sırasında ağırlığınızı mümkün oldukça bacaklarınıza bindirmelisiniz. Bu sayede boşta kalacak kollarınız ile bisiklete yön verebilir ve frenleyebilirsiniz. Yükünüzü kollarınıza yüklemeye başladığınız zaman hem daha kolay yorulur hem de rüzgar ve bozuk zeminden daha çok etkilenirsiniz.

Eğer trafiğe açık bir yolda iniş yapıyorsanız her zaman karşı tarafın yapabileceği hatalara karşı hazırlıklı olmalısınız. Dar bir yolda hatalı sollama yapan, hatta şeridinin dışında seyreden bir araç bisikletli açısından çok tehlikelidir. Ormanlık alanda iniş yapıyorsanız parkurda karşılaşabileceğiniz diğer canlılara karşı tetikte olmalısınız. Bir anlık dalgınlık ile hem kendi sağlığınız hem de başkasının sağlığı ciddi şekilde etkilenebilir.

Yazar /

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın